سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم در تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری کشورهای همسایه است، گفت: در این میان کشور عراق اولویت ویژه کشور است و در زمینه اقتصادی تعاملات قابل توجهی داریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، نصرالله رشنودی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی لرستان با بیان اینکه ما با عراق و اربیل روابط پایدار داریم، عنوان کرد: همسایگی ، روابط فرهنگی، اجتماعی، مذهبی با کشور عراق برای ما بسیار مفید بوده است.

وی افزود: اما سوال اینجاست که آیا ما توانسته‌ایم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت و مشکلات عراق همواره در کنار آنها بوده و به آنها کمک کرده است.

رشنودی بیان کرد: ما تنها کشوری هستیم که در راستای فعالیت‌های اقتصادی و فنی و مهندسی شهید داده‌ایم که اتفاقا تعدادی از آنها متعلق به لرستان است.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم اولویت در تعاملات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری کشورهای همسایه است، گفت: در این میان کشور عراق اولویت ویژه کشور است و در زمینه اقتصادی تعاملات قابل توجهی داریم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم تعاملات را افزایش و از یک طرفه به دو طرفه گسترش دهیم.

رشنودی با بیان اینکه لرستان در جنگ شاهراه ارتباطی بود و نقش اساسی داشت، افزود: اما بعد از جنگ توجه چندانی به استان نشد و این نمایشگاه فرصتی برای ارتباط مستقیم و شناسایی نیازمندی کشور عراق است.

وی تاکید کرد: توانمندی‌های لرستان در حوزه گردشگری باید مورد توجه قرار بگیرد.