به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان ؛ با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی کشور بوده و ماهیت فرادستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی توجه به آن را توسط تمامی دستگاهها ضروری می‌سازد. در همین ارتباط، یکی از برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به رسالت و وظایف آن، انجام فعالیتهای بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی می‌باشد.
 مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی کارآفرینان برتر شامل توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، شناسایی و انتخاب کارآفرینان برتر و معرفی آنها به عنوان الگو به آحاد جامعه به ویژه جوانان، ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کار و کسب، هم افزایی و مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور است.
این جشنواره در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی شروع شده است و مهم‌ترین ویژگی جشنواره امسال اضافه شدن بخش گردشگری و صنایع دستی به عنوان بخش تخصصی این جشنواره در کنار بخش‌های اقتصادی فوق است.
بر این اساس فرآیند ثبت نام “چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر” آغاز شده است. علاقمندان جهت شرکت در جشنواره می توانند از یک تیر ماه تا ۱۰ مرداد ماه سالجاری از طریق وبسایت  www.karafarinanebartar.ir  نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
تمامی مراحل ثبت نام جشنواره به صورت اینترنتی میباشد؛ کارآفرینان در صورت لزوم می‌توانند با شماره تلفن‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان  ۳۳۲۲۹۸۰۴ و ۳۳۹۸۲۲۹۸۰۶ تماس گرفته و از روند جزئیات این جشنواره با خبر شوند.