با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان، تجار و فعالان اقتصادی کشور دفتر بسیج تجار در اتاق بازرگانی لرستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستا ن؛ در این مراسم که با حضور غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، محمد جواد اسلامی دبیر سازمان بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور؛ درویش رئیس بسیج اتاق بازرگانی ایران، و رییس اتاق اصناف مرکز استان ؛ سرهنگ ماشاالله بازگیر فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد و جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج استان همراه بود، داوود بهاروند  با حکم سرهنگ جمال ابدالی مسئول سازمان بسیج اصناف لرستان به عنوان دبیر دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی استان لرستان معرفی شدند، همنچنین محمد هاشم خانی هم به عنوان مسئول دفتر این مجموعه منصوب شد.

نقش ویژه بسیج در رفع موانع کسب و کار فعالان اقتصادی

نایب رئیس اتاق ایران گفت: همراهی و همکاری سپاه پاسداران و بسیج با مجموعه فعالان اقتصادی و کسب و کارها در راستای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی بیشتر از دستگاه‌های اجرایی بوده و هست.

حسین سلاحورزی ظهر امروز در آئین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی لرستان اظهار کرد: در بحث کلان فعالان اقتصادی و کسب و کارها با گذشتن بیش از ۴۰ سال از عمر بابرکت انقلاب و مجموعه‌ای از اتفاقات در حوزه بین‌الملل، در مقاطعی دشمنان نظام سعی داشتند با استفاده از ابزار نظامی موجب محدودیت یا ضربه به کشور و ملت شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه در عرصه جنگ نظامی موفق نشدند، بعدها از ابزار اقتصادی به صورت گسترده استفاده کردند، خوشبختانه از یک سمت به دلیل وجود امنیت اقتصادی، کسب و کارها توانستند همواره به فعالیت خود ادامه دهند و تولید در جریان باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به حضور همیشگی فعالان اقتصادی در صحنه‌های مختلف، افزود: هر اتفاقی در کشور افتاده، مجموعه فعالان اقتصادی وارد صحنه شده و همراه با اقشار مختلف مردم و همراه با حرکت عمومی نظام از کشور صیانت و نیازهای ملت را تامین می‌کنند.

سلاحورزی به حضور اقشار مختلف بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: انتظار می‌رود فعالیت‌های مدون و منسجم‌تر در دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی لرستان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: همراهی و همکاری سپاه پاسداران و بسیج با مجموعه فعالان اقتصادی و کسب و کارها در راستای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی بیشتر از دستگاه‌های اجرایی بوده و هست.

۳۰ دفتر بسیج تجار و فعالین اقتصادی در کشور فعال است

رییس سازمان بسیج اصناف و فعالین اقتصادی کشور گفت: ۳۰ دفتر این نهاد با هدف اشتغالزایی و تسهیل فرآیند کسب و کار در کشور فعال است.

سرهنگ غلامرضا حسن پور در آئین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی لرستان اظهار کرد: باتوجه به اینکه واحدهای تولیدی راکد باید احیا شود دفتر بسیج تجار و فعالین اقتصادی تمام توان خود را برای انجام این ماموریت مهم و تسهیل در فرآیند های اقتصادی بکار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری رزمایش مومنانه و توزیع اقلام بین نیازمندان همواره در دستور کار قرار دارد ادامه داد: دفتر بسیج تجار باید اقدامات لازم را در برطرف کردن بیکاری انجام دهد که برخی وظایف بسیج تخصصی شده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری معتقد است باید از ظرفیت نیروهای مردمی استفاده شود بنابراین با همکاری شورای تجار، اتاق بازرگانی، بسیج و سپاه برای برطرف کردن بیکاری و اشتغالزایی تلاش خواهیم کرد.

سرهنگ حسن پور گفت: اکنون کشور در تحریم قرار دارد اما نمی توان کارخانجات را رها کرد که در این خصوص نیازمند افرادی مانند شهید سردار سلیمانی در حوزه اقتصاد هستیم که با هر دیدگاه و جناح سیاسی برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه دفتر تجار و فعالین اقتصادی در شهر حلب سوریه افتتاح شد بیان کرد: زمینه حضور حداکثری فعالان اقتصادی در این کشور فراهم خواهد شد.

کمک ۳ میلیاردی فعالان اقتصادی خرم‌آباد به آسیب‌دیدگان کرونا

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به کمک نقدی ۳ میلیارد تومانی فعالان این مجموع از زمان شیوع کرونا تا کنون، گفت: در مجموع نیز ۶ میلیارد تومان کمک تجهیزاتی داشته‌ایم.

احسان ناصر ظهر امروز در آئین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی لرستان اظهار کرد: در سیل پلدختر، کرونا و حمایت از اقشار نیازمند، بخش خصوصی استان و مجموعه اتاق بازرگانی بیشتر از آنچه در توان داشته‌ایم، مادی و معنوی هزینه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی لرستان در سیل پلدختر ۱۴۰ تُن کالا را تنها از مبدا اتاق بازرگانی لرستان جمع آوری و  بین سیل زدگان توزیع کردیم.

رییس انجمن جوانان کارآفرین لرستان با اشاره به کمک نقدی ۳ میلیارد تومانی مجموعه ی اتاق بازرگانی لرستان از زمان شیوع کرونا تا کنون، تصریح کرد: در مجموع نیز ۶ میلیارد تومان کمک تجهیزاتی داشته‌ایم.

ناصر بیان داشت: فعالان اتاق بازرگانی لرستان زمانی که تب‌سنج کمیاب بود، اقدام به واردات این محصول با هزینه شخصی از چین کردند.

وی به فعالیت مجمع خیریه اتاق اشاره و بیان کرد: این مجمع بیش از ۲۰۰ دانش آموز تحت پوشش دارد و بنا داریم حمایت و کمک‌ها را توسعه دهیم.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی لرستان اظهار داشت: تلاش کردیم در کنار اقدامات اقتصادی، فعالیت‌های اجتماعی اجتماعی نیز داشته باشیم و امیدواریم با افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی در لرستان، بعد معنوی کار تقویت شود و تعامل بیشتری شکل گیرد.

ترویج روحیه بسیجی عامل اصلی نجات کشور است

دبیر شورای بسیج تجار و فعالین اقتصادی کشور گفت: ترویج روحیه بسیج همگانی در راستای توسعه اقتصادی عامل اصلی نجات کشور است.

محمدجواد اسلامی در آیین افتتاح دفتر بسیج تجار و فعالین اقتصادی لرستان اظهار کرد: باید به مرحله ای برسیم که دشمن نتواند در بحث اقتصادی با کشور مقابله کند تا اقدامات لازم برای ناامید کردن بدخواهان انقلاب فراهم شود.

وی با بیان اینکه دور زدن تحریم برنامه ریزی می خواهد ادامه داد: این روحیه در دولت جدید در حال جوانه زدن است بنابراین مردم نباید نگران باشند چراکه امید ایجاد شده و شاهد هستیم بسیاری از قیمت کالاها در بازار ثابت مانده است.

وی افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا تولید ماسک با موانعی همراه بود که در این راستا شورای مصلحت تشکیل شد و تشخیص داد تولید این محصول مردمی شود.

اسلامی ادامه داد: معضلات تجارت، اشتغال و رونق اقتصادی توسط دفاتر بسیج تجار و فعالین اقتصادی رصد و بررسی می شود و باید اقدامات لازم با استفاده از روحیه بسیجی برای رفع آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بسیج تجار نهاد انقلابی و همواره پشتیبان و پیشگام تمامی اقدامات است تصریح کرد: دفتر بسیج تجار هرکجا که نیاز به اقدامات برای برطرف کردن مشکلات باشد ورود می کند و هرگز بحث شخصی مطرح نیست چراکه عامل نجات کشور غیرت دینی است.