به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛حسین سلاحورزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق لرستان برگزار شد گفت : انتظار می ‌رود بانک‌ های خصوصی استان تا پایان سال متناسب با منابعی که جذب کرده‌ اند شرایط را برای تامین مالی طرح ‌های اقتصادی فراهم کنند.
نایب رییس اتاق ایران بیان کرد: متاسفانه بانک ‌های خصوصی در حدود 10 درصد از منابع جذب شده را تسهیلات داده ‌اند که امیدواریم بتوانیم سهم بیشتری را از منابع بانک‌ ها داشته باشیم.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود در حوزه تولید محصولات کشاورزی لرستان در سال 95 در بخش محصولات زراعی 2 میلیون و 401 هزار تن، باغبانی 240 هزار تن، دامی 323 هزار تن و آبزیان 23 هزار و 870 تن محصول تولید شده است.
سلاحورزی افزود: میزان مصرف محصولات کشاورزی در لرستان یک میلیون و 260 هزار تن بوده و شاهد وجود 800 تا 900 هزار تن محصولات کشاورزی مازاد هستیم.
رییس اتاق بازرگانی لرستان؛ با اشاره به اینکه سطح زیر کشت حبوبات لرستان ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است عنوان کرد: همچنین میزان تولیدات لرستان در این بخش ۱۳۰ هزار تن است.
وی تصریح کرد: ۱۰ درصد از حبوبات کشور در لرستان تولید می‌شود.
سلاحورزی بابیان اینکه متأسفانه حبوبات لرستان از طریق استان‌های دیگر صادر می‌شود گفت: باید با برنامه‌ریزی لازم برند خاصی را برای حبوبات لرستان تهیه و تدوین کنیم.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: میز کشوری حبوبات از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به لرستان اعطا شده و امیدواریم بتوان شاهد تحقق اهداف در این حوزه باشیم.
سلاحورزی افزود: توسعه کشت محصولات سالم، تهیه مطالعات جامع برند محصولات کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی و استفاده از ظرفیت شرکت مدیریت صادرات از راهکارهای مناسب برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی لرستان به شمار می‌رود.

 

#اتاق_بازرگانی_لرستان