احسان دارایی رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بارگانی لرستان در جلسه کمیته بازرگانی و پایش تجارت خارجی،اظهار کرد: جلسه امروز با دستور کار هدف‌گذاری تجاری و تدوین برنامه‌های عملیاتی جهت توسعه صادرات در ۱۴۰۳ و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی جهت رفع در کمیته‌های استانی و طرح در کارگروه‌های ملی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلفیق کمیسیون بازرگانی با کمیته پایش در راستای جلوگیری از موازی کاری و استفاده از ظرفیت بخش دولتی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این اتاق همچون اعزام هیات‌های تجاری به خارج کشور و همچنین برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی، افزود: بدنبال این هستیم تا کالاهای تولیدکنندگان ضمن صادرات‌محور بودن، استاتداردهای لازم را داشته باشند.

دارایی بیان داشت: در همین راستا بانک اطلاعاتی از واحدهای تولیدکننده با قابلیت صادرات در کمیسیون بازرگانی شکل گرفته و از ۲ ماه گدشته اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص انجام گرفته است.

وی، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی به کشور روسیه در خردادماه، میزبانی از هیات تجاری عمان و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی لرستان، برپایی کلاس‌های آموزشی برای تجار و صادرکنندگان از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای سال آینده خواهد بود.

رئیس کمیسیون بازرگانی از برگزاری جلسات مشاوره در خصوص مالیات، بیمه، تامین اجتماعی، گمرک و تعهدات ارزی برای فعالین اقتصادی خبر داد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در اتاق بازرگانی برای فعالین اقتصادی فراهم شده که نیازمند اطلاع‌رسانی است.