به گزارش روابط عمومی ؛ محمد خاکی رییس اتاق بازرگانی لرستان در جلسه با رییس دانشگاه آزاد لرستان گفت: به روز رسانی و روز آمد نمودن برنامه های بلند مدت با توجه به تغییرات فراوان در حوزه تکنولوژی ضروری است، اتاق لرستان سعی داشته به روز و متناسب با شرایط موجود باشد و برنامه های بلند مدت را با توجه به تغییر شرایط پیرامونی ، به روز رسانی نماید .

خاکی با اشاره به اینکه ورود هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء ، بسیاری از برنامه های بلند مدت 20 ساله و چشم اندار های ترسیم شده قبل بدون توجه به تغییرات دنیای پیرامون مفهومی ندارد گفت: اتاق نیز خود را متناسب با دنیای کنونی به روز کرده و برنامه ریزی استراتژیک کوتاه مدت 3 تا پنج ساله را در دستور کار قرار داده است.

وی یا تاکید بر اینکه کار جزیره ای و جزیی نگری در شرایط کنونی منتج به نتیجه مثبت نمیشود افزود: سرمایه گذاران بومی بدلیل فراهم نبودن زیر ساخت در گذشته مجبور به سرمایه گذاری در استان های دیگر شده اند وبنابراین باید تلاش کرد با ایجاد زیرساخت ها و جذابیت اقتصادی، این افراد موثر را به استان بازگرداند.

رییس اتاق لرستان اظهار داشت : مدیران خوب و توانمندی هم وجود دارند که می توانند راهگشا باشند همچنین اگر در کار ها از خرد جمعی استفاده نگردد نمی توان به اهداف عالی رسید بنابراین هم افزایی بخش های مختلف برای رسیدن به توسعه ضروری است.

وی همچنین به نقش آموزش بویژه آموزشهای کاربردی و متناسب با نیاز صنعت جهت توسعه و بالابردن راندمان تولید و بهره وری اشاره کرد و افزود دانشگاههای ما باید به سمت دانشگاههای نسل چهارم حرکت نمایند تا آثار آن برای جامعه ملموس باشد همچنین در این جلسه بر همکاری های بیشتر در راستای کارورزی دانشجویان در واحدهای صنعتی بحث شد و مقرر گردید در آینده تفاهمنامه همکاری در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی و کارافرینی منعقد گردد.