استاندار لرستان گفت: ما برای اتمام و اجرای پروژه‌های نیمه تعطیل و تعطیل در بخش صنعت و معدن علاوه بر حمایت‌های دولتی نیاز به ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری داریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان ، فرهاد زیویار ظهر امروز در آیین تجلیل از صنعتگران نمونه ملی و استانی که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد با بیان اینکه لرستان ذخایر خدادادی فراوانی دارد، عنوان کرد: این ذخایر و ظرفیت‌ها به فعلیت نمی‌آید، مگر به پشتوانه منابع و سرمایه‌های انسانی.

وی افزود: لرستان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت داروسازی، نساجی، فرآورده‌های لبنی ، معادن و سنگ حرف برای گفتن دارد، اما برای فعال کردن اما نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

استاندار لرستان گفت: ما برای اتمام و اجرای پروژه‌های نیمه تعطیل و تعطیل در بخش صنعت و معدن علاوه بر حمایت‌های دولتی نیاز به ورود هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری داریم.

 زیویار بر همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: در صورت حمایت از واحد‌های صنعتی همچنین تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تعطیل شاهد اشتغال‌زایی مناسبی خواهیم بود.

وی بیان کرد: از آذر ماه سال گذشته تا اواخر فصل بهار سال جاری حدود ۴ یا ۵ هزار نفر به بیمه شدگان استان اضافه شده که اتفاق خوبی است.

استاندار لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در حوزه آب و برق زیرساخت‌های بالقوه‌ای وجود دارد، افزود : با وجود منابع آب استان اما تنها یک چهارم از اراضی کشاورزی آبی است و ما در مواردی حتی با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستیم.

زیویار با بیان اینکه فرودگاه خرم‌آباد جزو قدیمی‌ترین فرودگاه‌ها است، عنوان کرد: اما هنوز هم هر هواپیمایی نمی‌تواند در آن پرواز کند، یا در حوزه راه آهن هم اگر بازسازی نشود ظرف ۸ یا ۹ سال آینده جریان ریلی کشور با مشکل مواجه می‌شود.

وی در پایان همچنین بر تکمیل دو پروژه راه‌آهن دورود-خرم‌آباد- اندیمشک و سد معشوره تاکید کرد.