خرم‌آباد؛ کانون رایزنی‌های اقتصادی

هیأت‌های تجاری بازاریابی خارجی در راه لرستان

 

با آغاز سال جاری، برنامه‌ی اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری بازاریابی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با جدیت بیشتری دنبال می‌شود تا با توجه به گشایش‌های صورت گرفته در عرصه‌ی سیاسی و تلاش دستگاه دیپلماسی برای رفع تحریم‌های بین‌المللی، لرستان نیز به دنبال دست یافتن به بازارهای مرتبط بین‌المللی باشد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در همین زمینه عضو هیأت‌رییسه‌ی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از پذیرش یک هیأت تجاری بازاریابی از کشور اندونزی خبر داد و اظهار داشت: با آگاهی از علاقه و تمایل سفیر اندونزی به حضور در لرستان، اتاق بازرگانی خرم‌آباد با دعوت از او، مقدمات سفر وی را به لرستان فراهم نموده است.

احسان دارایی گفت: “دیان‌وِرینگ‌جورینگ” را در این سفر دو روزه، سایر مسئولان سفارت این کشور در تهران از جمله در مسئولان اقتصادی همراهی خواهند نمود.

وی در مورد برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای این هیأت افزود: ملاقات و گفتگو با مسئولان استان، دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و همچنین بازدید از برخی واحدهای تولیدی استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سفیر و هیأت همراه وی در سفر به لرستان خواهد بود.

دارایی با اشاره به زمینه‌های گفتگو برای رسیدن به توافق با این هیأت تصریح کرد: اندونزی در حوزه‌هایی چون کاغذ، روغن پالم، گلیسیرین، منسوجات توانایی‌ها و پتانسیل‌های قابل‌توجهی دارد و در این سوی؛ لرستان هم در حوزه‌ی سنگ‌های ساختمانی، مواد معدنی و داروهای انسانی و دامی و… ظرفیت‌های مناسبی برای ارائه دارد.

عضو هیأت‌رییسه‌ی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در مورد زمان حضور سفیر اندونزی و هیأت همراه بیان داشت: 10 و 11 خردادماه سفیر و مقامات سفارت کشور اندونزی در خرم‌آباد حضور خواهند داشت.