استاندار لرستان  در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

همه چیز برای یک خیز توسعه‌ای در استان فراهم است

استاندار لرستان گفت: همه چیز برای یک خیز توسعه‌ای و یک شتاب در حوزه‌ی مباحث مرتبط با توسعه‌ی استان فراهم است.

 

cwoh_img_8834.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان؛ هوشنگ بازوند با بیان این موضوع اظهار داشت: در استان لرستان ریل توسعه تغییر کرده و خوب است همه این را بدانیم.

وی که در جلسه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان سخن می‌گفت، در مورد انتخاب حسین سلاح‌ورزی به عنوان نایب‌رییس اتاق ایران هم عنوان داشت: این انتخاب که با رای بسیار بالا صورت گرفته بسیار مایه‌ی مباهات و افتخار است و صمیمانه به ایشان تبریک می‌گوییم.

بازوند با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در تحقق توسعه‌ی استان، به احداث ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان هم اشاره و تصریح کرد: این ساختمان زیرساخت بسیار مناسب و آبرومندی برای پذیرایی از سرمایه‌گذاران است که بدون هر گونه دخالت دولت ساخته شده و بنده هر وقت آن را می‌بینم احساس می‌کنم متعلق به بخش خصوصی یک استان توسعه یافته است.

 

4vmx_houshang_bazvand.jpg

 

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با تاکید بر اینکه امروز شرایط بسیار خوبی برای کار و سرمایه‌گذاری و تلاش فراهم است، تصریح کرد: پایلوت بودن لرستان در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی گام مناسبی برای توسعه‌ی استان می‌باشد که باید از این فرصت مغتنم استفاده کنیم.

هوشنگ بازوند به مشکلات پیش روی بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این مشکلات را می‌توان در سه حوزه‌ی: افکار عمومی، سیاسیون و نخبگان و ادارات دولتی دسته‌بندی کرد که در همین زمینه باید گفت عبور از بدنه‌ی دولتی سخت‌ترین بخش است و نیازمند تلاش همه‌جانبه.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در بخش افکار عمومی آمادگی لازم وجود دارد، تصریح کرد: سیاسیون و نخبگان استان هم حضور بخش خصوصی را از لجاظ علمی رد نمی‌کنند اگرچه ممکن است برخی حواشی هم در این بخش وجود داشته باشد.

بازوند با بیان اینکه اگر دولت می‌توانست پرچمدار توسعه باشد در 37 سال گذشته دست‌مان به جایی بند می‌شد، تصریح کرد: خوشبختانه علیرغم سختی‌ها و مشکلات موجود استان، اتاق لرستان از فعال‌ترین اتاق‌های کشور است.

 

hmz6_img_8818.jpg

 

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع گردشگری و اهمیت آن اشاره کرد و بیان داشت: اگر کسی از من بازوند بپرسد که در این مدت از چه چیزی غفلت کرده‌ای، می‌گویم گردشگری؛ اگرچه به محض ورود به استان این شعار را مطرح کردیم که باید لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود.

 

irr1_img_8828.jpg

 

هوشنگ بازوند با بیان اینکه امروز گردشگری و تفریح و سفر جزو سبد خانوارها و از ضروریات است، اظهار داشت: کارهای خوبی در حوزه‌ی زیرساخت‌های گردشگری صورت گرفته که سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در فرودگاه خرم‌آباد از جمله‌ی آن‌هاست.

وی با بیان تاکیدات اسلام در مورد گردشگری افزود: امروز صنعت گردشگری از همه‌ی صنعت‌ها در حال سبقت است.

 

رییس اتاق لرستان:

همایش “لرستان؛ مقصد گردشگری” برگزار می‌شود

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان هم در این جلسه از برگزاری همایشی با عنوان “لرستان؛ مقصد گردشگری” خبر داد و اظهار داشت: به دنبال این هستیم که زمینه‌ی حضور پررنگ و هر بیشتر و بهتر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم آوریم.

 

84ku_hosein_selahvarzi.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر افزایش کیفیت حضور گردشگران و تداوم حضور و ماندگاری آن‌ها گفت: مخاطبان همایش مذکور، تورگردان‌ها و آژانس‌های گردشگری برتر کشور، نشریات و رسانه‌های تخصصی این حوزه، سرمایه‌گذاران و انجمن‌ها و تشکلات مربوط به بخش گردشگری کشور هستند.

وی افزود: ضرورت دارد برای برگزاری هر چه بهتر این همایش، شورای راهبری تشکیل شود.

سلاح‌ورزی به برنامه‌های تدارک‌ دیده شده برای این همایش هم اشاره و عنوان کرد: بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان، برپایی نمایشگاه جنبی با موضوع صنایع دستی لرستان و برگزاری دو پنل تخصصی با موضوع گردشگری طبیعی و گردشگری تاریخی از جمله‌ برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌باشد.

 

w17l_img_8845.jpg

 

نایب‌رییس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات بخش گردشگری استان اشاره کرد و گفت: بخش اعظم این مشکلات به صورت انباشه‌شده از قبل وجود دارد و علی‌رغم همه‌ی این مشکلات انصافا مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همواره تعامل و همکاری بسیار خوبی با اتاق لرستان و بخش خصوصی استان دارد.

 

hqex_img_8853.jpg

 

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به ضرورت ایجاد نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر دفتر نمایندگی امور خارجه در 20 استان کشور راه‌اندازی شده که ضرورت دارد ما هم در این زمینه طرح توجیهی تهیه و ارائه نماییم.

حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه اتاق لرستان آمادگی دارد در این زمینه کمک نماید، عنوان داشت: ایجاد این دفتر نمایندگی باعث می‌شود تا در حوزه‌ی صدور روادید برای سرمایه‌گذاران، تسهیل صدور روادید برای هیات‌های تجاری اقتصادی و معرفی ایرانیان خارج از کشور اتفاقات خوبی رخ بدهد.

 

نماینده‌ خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس:

امروز در یک وضعیت انتقال مدیریت از دولتی به مردمی هستیم

نماینده‌ خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه امروز در یک وضعیت انتقال مدیریت از دولتی به مردمی هستیم، اظهار داشت: این اتفاق خوب آسان نیست و البته دشواری‌های خاص خودش را هم دارد.

 

xux1_mohamadreza_malekshahi_rad.jpg

 

محمدرضا ملکشاهی‌راد گفت: یکی از این مشکلات و سختی‌ها این است که مدیران اختیارات این وضعیت گذار را ندارند.

وی افزود: سهم ما در حوزه‌ی مدیریت هم باید درک این مساله را پیدا کند.

ملکشاهی‌راد با بیان اینکه امروز روزنه‌های امید در جای جای استان دیده می‌شود، بیان داشت: این جای امیدواری است چون این کارها در گذشته صورت نگرفته است.

نماینده‌ خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: امروز برای جذب سرمایه‌گذاری رقابت شدیدی در حال انجام است که ما هم نباید از این قافله عقب بمانیم.

 

p1rb_img_8875.jpg

 

محمدرضا ملکشاهی‌راد با تاکید بر اینکه در زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذار و برخورد با شرایط جدید همه نیاز به آموزش داریم، گفت: نباید الزاما با دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان باشیم چون سرمایه‌گذاری‌های خُرد هم موثر و مفید به حال توسعه‌ی استان است.