نگاه دولت ایران به اقتصاد کشور یک نگاه جزیره ای نیست و ما معتقد نیستیم بخش صنعت باید از سایر بخش های اقتصاد جدا شود.

مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اعلام این مطلب در مراسم اختتامیه یازدهمین نمایشگاه صنعت تهران، گفت: ما به دنبال نگاه تعاملی و گسترده در اقتصاد هستیم البته در گسترش روابط اقتصادی ایران با رژیم صهیونیستی استثنا قائل هستیم و به غیر از این کشور خواستار توسعه روابط اقتصادی خود با سایر کشور ها هستیم.

وی افزود: ایران کشوری امن برای سرمایه گزاری است و ما آمادگی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی داریم.

غضنفری ادامه داد: 20 درصد از درآمدهای نفتی کشور به حساب صندوق توسعه ملی واریز می شود و ما با استفاده از منابع این صندوق از سرمایه گذاران داخلی حمایت می کنیم.
این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه ایران از مناطق امن و مطمئن برای سرمایه گذاری است تصریح کرد: امنیت سرمایه سرمایه گذاران خارجی با صدور ضمانت نامه از سوی صندوق ضمانت صادرات، تضمین می شود.

غضنفری خاطرنشان کرد: برای رشد و توسعه صنعت کشور باید از فناوری های نوین، تولید ماشین آلات، طراحی و تولید محصول، مشارکت در سرمایه گذاری، کیفیت، کمیت، قیمت و خدمات مناسب و بهبود فضای کسب و کار با نگاه صادراتی استفاده کنیم.

وی در پایان با اشاره به رشد 33 درصدی صادرات غیرنفتی ایران متذکر شد: امسال ارزش صادرات غیرنفتی ایران به 45 میلیارد دلار می رسد.