مراسم اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان نمونه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، مراسم اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نمونه با همکاری جامعه نیکوکاری ابرار وابسته به اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد.

 

 

hd3j_005.jpg

 

رئیس اتاق بازرگانی لرستان؛

نقش سرمایه انسانی در توسعه اقتصادی جامعه ویژه و خاص است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در این مراسم بیان کرد: موسسه نیکوکاری ابرار شبکه‌ای از فعالیت‌ها در حوزه مسئولیت اجتماعی است که توسط فعالان اقتصادی استان پشتیبانی می‌شود.

 

s7k_d.r_selahvarzi_4.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون به حدود ۱۲۰ نفر از فرزندان و مستعدان لرستان بورس تحصیلی اتاق بازرگانی و موسسه ابرار اهدا شده است.

وی دلیل اصلی ورود اتاق بازرگانی به این حوزه را نقش مهم نیروی انسانی در توسعه دانست و افزود: امروزه در اغلب مدل‌های معتبر توسعه‌ای، سه مفهوم نیروی انسانی، سرمایه انسانی و توسعه انسانی مورد توجه است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: بر اساس آمارها بیش از ۶۷ درصد رشد کشورهای در حال توسعه از طریق سرمایه انسانی به دست می‌آید.

سلاح‌ورزی ادامه داد: به بیان دیگر در دنیای امروز مدل‌های توسعه از نفت، گاز، مواد معدنی و طبیعی فاصله گرفته و به دنبال توسعه و استفاده از سرمایه انسانی به جای سرمایه فیزیکی و طبیعی هستند.

 

airy_004.jpg

 

وی بیان کرد: اگر قرار است در لرستان توسعه شکل بگیرد و اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم نباید از حوزه سرمایه انسانی غفلت کنیم.

این مسئول افزود: امیدواریم بتوانیم در چند سال آینده تعداد افراد تحت پوشش موسسه ابرار در لرستان را به بیش از 500 نفر برسانیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان:

انجام چهار سرمایه‌گذاری خارجی در لرستان پس از برجام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز در این مراسم به بیان اهمیت توجه به افراد مستعد و نخبه پرداخت و گفت: به هر حال نخبگان نقش مهمی در توسعه و پیشبرد اهداف جامعه داشته و باید از آنها حمایت‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

 

f25z_ghazanfari_2.jpg

 

مهرداد غضنفری ادامه داد: مطمئنا باید در آینده کشور را در اختیار این افراد قرار دهیم و به همین دلیل باید نخبگان در رأس هرم منزلت اجتماعی قرار گرفته و وظیفه اصلی نخبگان تولید ثروت از علم است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته شاهد انجام اقدامات مهم و تأثیرگذاری در استان لرستان بوده و در همان ابتدا هدف اساسی مدیریت ارشد استان توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی در لرستان بوده است.

این مسئول اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در چند سال گذشته بیش از 240 مدیر و مسئول ارشد کشوری به لرستان سفر کرده و با ظرفیت‌ها و مشکلات این دیار آشنا شده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: یکی از عوامل اصلی که لرستان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در میان استان‌های مختلف کشور انتخاب شد را باید همین موضوع دانست.

 

e40b_003.jpg

 

غضنفری در ادامه با اشاره به موفقیت‌های لرستان در کسب رتبه سوم پرداخت تسهیلات و احیای واحدهای راکد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در سال 95 توانستیم بیش از 673 واحد تولیدی را با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد تومان به چرخه تولید بازگردانده، افزایش ظرفیت داده و یا تعیین و تکلیف کنیم.

وی عنوان کرد: به همین دلیل لرستان بر اساس ارزیابی‌های انجام شده رتبه سوم کشور را در این زمینه از آن خود کرد.

این مسئول افزود: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید جمعیت بیکار لرستان به حدود 113 هزار نفر رسیده بود، البته درصد بیکاری سالانه نیز به این عدد اضافه می‌شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: با انجام اقدامات مختلف در 3 سال گذشته بیش از 71 هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد شده و توانسته‌ایم بخشی از بیکاری انباشه را نیز جبران کنیم، اما برای شاغل کردن 87 هزار فرد بیکار در لرستان به سرمایه‌گذاری بیش از 20 هزار میلیارد تومانی نیاز داریم.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان؛

حمایت کمیته امداد از 21 هزار دانشجو و دانش‌آموز لرستانی

در این مراسم همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان نیز بیان کرد: نخبگان نقش مهمی در آینده این کشور داشته و باید با حمایت مادی و معنوی از آنها از این افراد پشتیبانی کرد.

جاسم محمدی فارسانی ادامه داد: در همین راستا کمیته امداد امام خمینی اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده که نمونه بارز آن را باید حمایت از 16 هزار دانش اموز و 5 هزار دانشجوی مقاطع مختلف دانست.

 

ry_002.jpg

 

وی عنوان کرد: با وجود انجام اقدامات بسیار مناسب در لرستان توسط کمیته امداد، اما در سال 96 نیازمند حمایت هر چه بیشتر مردم و نیکوکاران بوده تا بتوان در راستای محرومیت‌زدایی و ریشه‌کن کردن فقر گام برداشت.

این مسئول افزود: باید از مجموعه اتاق بازرگانی به دلیل ورود به عرصه حمایت از جوانان مستعد نیازمند تشکر و قدردانی کرد و امیدواریم در سال‌های آینده تعداد افراد تحت پوشش موسسه ابرار با افزایش چشمگیری مواجه شود.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان؛ در این مراسم نایب‌رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد نیز بیان کرد: اکنون 120 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد زیر نظر موسسه ابرار قرار داشته که خوشبختانه امسال سه نفر از این افراد موفق به قبولی در رشته‌های مختلف آزمون سراسری شده‌اند.

محمد خاکی ادامه داد: اکنون در کشورهای مختلف توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی شده و مهمترین عامل توسعه اقتصاد این کشورها نیز نیروی انسانی است و ما نیز باید به این سمت و سو حرکت کنیم.

شایان ذکر است در این مراسم از چندین دانش‌آموز و دانشجوی برتر تحت پوشش موسسه ابرار به نمایندگی از سایر افراد تحت پوشش با اهداء جوایزی تقدیر به عمل امد.