مدیرعامل بانک توسعه صادرات لرستان که مهمان جلسه‌ی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بود، گفت: امیدواریم با تعامل دو جانبه‌ای که با اتاق خرم‌آباد و در مجموع فعالان اقتصادی لرستان خواهیم داشت، مشکلات موجود را برطرف نماییم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ یعقوب انیسی با اشاره به این‌که بخشی از مشکلات به واسطه‌ی شرایط کلی حاکم بر کشور است، اظهار داشت: خوشبختانه با رویکرد تازه‌ای که در سطح کلان کشور در حوزه‌های مختلف آغاز گردیده جای این امیدواری وجود دارد که مشکلاتی از این دست برطرف شوند؛ چرا که برطرف شدن‌شان در حیطه‌ی اختیار بسیاری از ما نیست.

وی افزود: مجموعه‌ی بانک توسعه‌ صادرات با رسالت حمایت از صادرات و صادرکنندگان کل کشور به دنبال ایجاد تعامل سازنده و دوسویه با همه‌ی فعالان این حوزه است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

انیسی تصریح کرد: دوست نداریم فعالان اقتصادی ما را رو در روی خودشان تصور کنند؛ بلکه دوست داریم مطمئن باشند ما در کنارشان هستیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات لرستان با تأکید بر این‌که باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را برطرف نماییم، بیان داشت: هم فعالان اقتصادی و هم همکاران بنده در کل در یک کشور و برای اعتلای نام آن تلاش می‌کنیم و همین دلیل خوبی برای کمک نمودن به همدیگر است؛ چرا که در نهایت همه‌ی کارها در یک راستاست.

یعقوب انیسی گفت: بخش دیگری از مشکلات موجود ممکن است در حوزه‌ی قوانین و مقررات باشد که آن هم بدون شک در سایه‌ی تعاملی دو طرفه قابل حل است؛ همین جا بنده اعلام می‌کنم آمادگی هر گونه همکاری دوطرفه را در این حوزه داریم.

 

رییس اتاق خرم‌آباد:

تلاش می‌کنیم بانک توسعه صادرات استان دامنه‌ی فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشد

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این جلسه با تبریک روی کار آمدن مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات گفت: بانک توسعه صادرات یک بانک تخصصی است و انصافاً نسبت به سایر بانک‌ها تعامل و همکاری بسیار خوبی با فعالان اقتصادی داشته؛ اگر چه به دلیل شرایط سختی که در حال حاضر وجود دارد، انتظارات بیشتری از این بانک وجود دارد.

حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات فعالان اقتصادی در پی صدور بخشنامه‌های متکثری به وجود آمد که شاید در آن‌ها شرایط بخش خصوصی دیده نمی‌شد.

وی افزود: در همین خصوص اتاق ایران برنامه‌هایی تحت عنوان مقررات‌زدایی دارد که در ضمن آن به دنبال تسهیل امور در زمینه‌ی خدمات‌دهی بانک‌ها به فعالان اقتصادی است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: هم به خاطر خوش‌آمدگویی به مدیرعامل جدید بانک توسعه صادرات و هم به منظور تبادل‌نظر برای گسترش فعالیت‌های شعبه در استان و ارتباط مفید و مؤثر با فعالان اقتصادی لرستان در جلسه‌ی هیأت نمایندگان اتاق دعوت نمودیم که جناب انیسی هم حضور پیدا کند که امیدواریم این برنامه سرآغاز یک تحول تازه در این حوزه باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد افزود: اتاق خرم‌آباد به عنوان نماینده‌ی بخش خصوصی حداکثر تلاش‌اش را خواهد نمود که بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک تخصصی دامنه‌ی فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشد.

 

در زمینه‌ی تسهیلات وضعیت فعالان اقتصادی دیده شود

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در ادامه‌ی جلسه اعضای هیأت‌نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد دیدگاه‌ها و مشکلات‌شان را در زمینه‌ی ارتباط و تعامل با بانک توسعه صادرات عنوان داشتند.

نایب‌رییس اتاق خرم‌آباد با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه‌ی اخذ تسهیلات گفت: در شرایطی که به واسطه‌ی شرایط کلی کشور دوره‌ی وصول مطالبات بخش خصوصی طولانی‌تر از همیشه شده است، خواسته‌ها و انتظارات بانک هم باید با در نظر گرفتن همین پروسه تدوین شود تا به مشکلات فعالان اقتصادی افزوده نگردد.

محمد خاکی اظهار داشت: اگر یک واحد تولیدی متقاضی اخذ تسهیلات بانکی دارای میانگین حساب مناسب باشد معنی‌اش این است که این واحد دارای نقدینگی است و دیگر نیازی به گرفتن تسهیلات بانکی ندارد.

وی افزود: پیشنهادی که بنده دارم این است که در خصوص تشکیل پرونده هم یک بار این فرایند به صورت جامع و کامل انجام بشود تا هر بار با مراجعه به آن و البته بر اساس روال فعالیت مثبت و رو به رشد شرکت، تسهیلات اختصاص داده شود و هر بار واحدها ناگزیر از تشکیل پرونده‌ی جدید نباشند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم در رابطه با تأکید بانک بر وجود گردش مالی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط کلی کشور ما ناگزیریم مواد اولیه و ماشین‌آلات‌مان را به صورت نقدی خریداری نماییم و از سوی دیگر محصولات تولیدی‌مان را به صورت غیر نقدی عرضه نماییم.

بهروز اسفندیاری افزود: طبیعی است با وجود چنین شرایطی واحدها گردش مالی مورد تأکید بانک را نداشته باشند؛ این در حالی است که حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این رابطه کاملاً مشهود است و می‌تواند به جای گردش مالی، پشتوانه‌ی اخذ تسهیلات باشد.

وی تصریح کرد: خواسته‌ی ما این است که در حوزه‌ی تسهیلات بانکی تولیدکننده و صادرکننده در یک چارچوب دیده شوند.