به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در نشست توسعه همکاری های اقتصادی لرستان و عمان که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد به سابقه ارتباطات اقتصادی ایران و عمان اشاره کرد و ادامه داد: دولت عمان در توافق نامه برجام نقش قابل توجهی داشت و کشوری با زیرساخت های خوب و تورم 1.1 درصد و روابط سیاسی عالی با دنیا است.
محسن ضرابی گفت: بنادر فعال و پیشرفته ای در عمان وجود دارد که مناطقی برای صادرات مجدد و سرمایه گذاری پایگاه های خوبی برای فعالان اقتصادی ایران هستند.
ضرابی همچنین گفت: در سال 92 ویزا به سختی به ایرانی ها داده می شد،ثبت شکت دشوار و هیچ رابطه بانکی و حتی انتقال ارز از طریق صرافی بین ایران و عمان نبود ولی در حال حاضر عمان در منطقه از لحاظ فراهم نمودن زیرساخت برای ایران بهترین کشور است.
وی افزود: به زودی ویزای کثیر از طریق معرفی اتاق مشترک توسط سفارت عمان در ایران به فعالان اقتصادی داده خواهد شد.
ضرابی اظهار کرد: خط مستقیم کشتیرانی بندر عباس – صحار در سال 94 برقرار شده و خط کشتیرانی بندر خرمشهر و صحاردر ماه گذشته با پیگیری های اتاق مشترک توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.
به گفته وی روابط بانکی شاه کلید روابط تجاری ایران است و در حال حاضر امکان صدور ضمانت نامه بانکی ، انتقال ارز و گشایش اعتبار اسنادی وجود دارد.
وی افزود: سرمایه گذاری در عمان با کمترین هزینه امکان پذیر شده و 70 درصد تامین مالی پروژه های صادرات مجدد از طریق بانک های عمانی امکان پذیر می شود.
وی افزود: بخشی از کالاها را در عمان می توان به بازارهای دنیا صادر کرد وارز و ارزش افزوده را کشور خود برمی گردانیم.
ضرابی گفت: ما تلاش خواهیم کرد که سرمایه گذارن عمانی را ترغیب به سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و دامپروری صنعتی در لرستان نماییم
ضرابی ادامه داد: نرخ تسهیلات بانکی در عمان قابل قبول است و عمان می‌تواند به عنوان یک ظرفیت مناسب برای توسعه صادرات به شمار رود.
وی عنوان کرد: در سال ۹۲ حجم صادرات مستقیم ایران به عمان ۱۴۸ میلیون دلار بوده و در سال ۹۵ این عدد به ۵۴۳ میلیون دلار رسیده است.
رئیس اتاق مشترک ایران و عمان عنوان کرد: به دنبال استفاده از سرمایه‌گذاران عمانی در ایران هستیم و بر اساس مذاکراتی که با صندوق توسعه ملی انجام شده برای پروژه‌های صادرات محور، گردشگری، هتل‌ها و سرمایه گذاری خارجی تسهیلات با نرخ ارزان قیمت اعطا خواهد شد.
وی بیان کرد: لرستان در زمینه تولید میوه، سبزیجات، صیفی جات و دام زنده و مواد معدنی دارای مزایایی است که بازار عمان را می تواند جذب کند.
ضرابی گفت: امیدواریم بتوان شرایط را برای صادرات محصولات کشاورزی و معدنی لرستان به عمان مهیا کرد که البته این کشور به عنوان دروازه‌ای برای ورود آسان به سایر کشورهاست.

#اتاق_بازرگانی_لرستان
????????
?? https://t.me/joinchat/AAAAAEEpeV5kTz1AdSYWVw