نایب‌رییس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد:

لرستان نیازمند وجود چند شرکت حمل و نقل بین‌المللی است

نایب‌رییس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد در جلسه‌ی این کمیسیون با اشاره به ساختار کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: کارشناسان حوزه‌های مختلف در کمیسیون‌های تخصصی و جداگانه به بررسی موضوعات می‌پردازند و در نهایت خروجی آن‌ها به صورت پیشنهاد به سازمان‌ها و ادارات مربوطه ارائه می‌شود.

 

IMG_7114.JPG

 

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ غلامرضا دارایی افزود: هر چقدر این پیشنهادات کارشناسی‌شده باشند و قابلیت اجرایی داشته باشند، می‌توان نسبت به اجرایی شدن آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی مربوطه بیشتر امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی یکی از کمیسیون‌های فعال اتاق خرم‌آباد می‌باشد، عنوان داشت: به همه‌ی فعالان حوزه‌ی بازرگانی و حمل و نقل فراخوان داده‌ایم که در صورت تمایل از وجود و حضورشان در این کمیسیون بهره ببریم.

 

gholamreza daraei.JPG

 

دارایی در بخش دیگری از سخنانش به اجرایی شدن طرح توسعه‌ی فرودگاه خرم‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: فرصت مغتنمی به وجود آمده که ضروری است با استفاده از آن، زمینه‌ی احداث تشکیلات گمرکی نیز در این فرودگاه تدارک دیده شود.

نایب‌رییس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و امور گمرکی اتاق خرم‌آباد افزود: پتانسیل صادرات محصولات کشاورزی اعم از میوه و سبزی و همچنین گل و گیاه از استان لرستان وجود دارد و بر اساس همین امر، ضروری است زیرساخت گمرکی نیز در فرودگاه خرم‌آباد راه‌اندازی شود.

 

IMG_7094.JPG

 

غلامرضا دارایی تصریح کرد: در حالی که در استان نیازمند فراهم نمودن زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی نیز هستیم، متاسفانه هنوز حتی شرکت حمل و نقل بین‌المللی هم به صورت واقعی در استان وجود ندارد و آنچه هست فقط اسمی و روی کاغذ می‌باشد.

وی با تاکید بر ضرورت وجود و فعالیت چند شرکت حمل و نقل بین‌المللی در استان لرستان و ایجاد رقابت گفت: انتظار داریم اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را برای ایجاد چنین شرکت‌هایی با داوطلبان داشته باشد.

 

معاون اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان:

امیدواریم شرایط دریافت مجوز تاسیس شرکت حمل و نقل بین‌المللی تسهیل شود

معاون اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان نیز در این جلسه با اشاره به تنها شرکت ثبت شده در زمینه‌ی حمل و نقل بین‌المللی در لرستان گفت: شرکت حمل و نقل بین‌المللی “زاگرس ترابران آریا” تنها شرکتی است که در زمان دولت گذشته توانسته مجوز قانونی فعالیت دریافت کند.

 

mostafa maleki sadeghi.JPG

 

مصطفی ملکی‌صادقی به دشوار بودن شرایط دریافت چنین مجوزهایی اشاره کرد و افزود: این محدودیت‌ها البته برای همه‌ی استان‌ها وجود دارد و خاص لرستان نیست.

وی افزود: خوشبختانه ضوابط و آیین‌نامه‌های تاسیس شرکت‌های حمل مسافر در حال تسهیل هستند که امیدواریم این تسهیل به حوزه‌ی تاسیس شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی هم برسد.

ملکی‌صادقی به مشکلات شرکت زاگرس‌ترابران‌آریا اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات این شرکت، نامناسب بودن مکان دفتر این شرکت و استقرار آن در محدوده‌ی شهر و در شهرک صنعتی شماره دو می‌باشد که مدیرعامل این شرکت اظهار داشته ناچارش کرده‌اند آنجا مستقر شود و چنانچه امکان جابجا شدن آن وجود داشته باشد خود او هم استقبال می‌کند.

 

IMG_7102.JPG

 

معاون اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان در خصوص فراهم نمودن زیرساخت گمرکی در فرودگاه در حال توسعه‌ی لرستان هم گفت: این موضوع، موضوع مهمی است که پیشنهاد می‌کنم تا فرصت از دست نرفته ترتیبی اتخاذ شود که مدیران حمل و نقل و پایانه‌های استان، فرودگاه خرم‌آباد و راه و شهرسازی به عنوان مجری طرح توسعه‌ی فرودگاه خرم‌آباد در جلسه‌ای این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.