رییس کمیسیون کشاورزی اتاق لرستان:

لرستان، مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی کشاورزی است

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان در جلسه این کمیسیون گفت: تنوع آب و هوایی، منابع آب فراوان، خاک حاصلخیز و شرایط مطلوب؛ در کنار نیروی جوان تحصلیکرده و ارزان‌قیمت لرستان به مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی کشاورزی تبدیل کرده است.

 

7dgd_img_2672.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین خدیش در این جلسه اظهار داشت: با تولید بیش از 9/2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان لرستان، همیشه دست‌کم پانصد هزار تن مازاد محصول برای عرضه وجود دارد.

وی افزود: چنانچه بتوانیم با اجرای برنامه‌های صحیح، ضایعات را که در همین حدود است، به صفر برسانیم، قریب به یک میلیون تن محصولات کشاورزی برای عرضه و صدور در این استان وجود دارد.

 

qk99_hosein_khadish.jpg

 

خدیش تصریح کرد: ارزش اقتصادی ضایعات محصولات کشاورزی استان لرستان (با متوسط هر کیلوگرم مواد غذایی 2000 تومان) بالغ بر یکهزار میلیارد تومان می‌شود که رقم قابل توجهی است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان خاطرنشان ساخت: نقش سازنده مراکز علمی پژوهشی و سازمان‌های اجرایی، شرکت‌ها و بهره‌برداران محصولات کشاورزی و دامی در کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری در جهت تولید محصول سالم، طبق استانداردهای تایید شده، بسیار برجسته است.

 

20rm_img_2659.jpg

 

حسین خدیش با اشاره به موضوعاتی از قبیل آب و خشکسالی، تولیدات دام و طیور و آبزیان، محصولات ارگانیک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گیاهان دارویی و همچنین ضرورت آموزش‌های فنی و موثر برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و سایر نیروهای ذیربط در عرصه میدانی عنوان داشت: اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با برنامه‌ریزی منظم و ارائه‌ی طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسانه و موثر  می‌توانند در همه‌ی بخش‌های مرتبط با حوزه‌ی کشاورزی نقش بی‌دیلی ایفا نمایند.

 

 

w8u9_img_2661.jpg

 

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق لرستان:

راه خروج از مشکلات بخش کشاورزی، توانمند کردن بخش خصوصی است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: راه خروج از مشکلات بخش کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و توانمند کردن بخش خصوصی  و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 

1qbo_img_2665.jpg

 

زهرا طهماسبی با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز اولیه فعالیت صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات کشاورزی، می‌توان به دو سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت مراجعه نمود، تصریح کرد: به دلیل اینکه در بخش صنعت و معدن کد isic محصولات بسیار متنوع است، بیشتر شرکت‌ها به اقدام از طریق این سازمان تمایل دارند.

وی افزود: این در حالی است که اگر مجوزهای اولیه از جهاد دریافت شود، تسهیلات ارزان‌قیمت‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

طهماسبی خاطرنشان ساخت: اگرکدهای isic در جهاد کشاورزی بازنگری شود، بسیاری از شرکت‌ها از تسهیلات ارزان‌قیمت این بخش استفاده خواهند کرد.

 

ffas_img_2666.jpg

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان بیان داشت: اگر به سمت تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی می‌رویم، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این زمینه لازم و ضروری است.

زهرا طهماسبی عنوان داشت: همچنین به منظور توسعه صادرات محصولات کشاورزی؛ برندسازی، بازاریابی اینترنتی، تبلیغات و حضور در نمایشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

 

4chc_img_2681.jpg

 

 

*برای دریافت صورتجلسه کلیک کنید