استاندار لرستان در دیدار با سفیر فنلاند:

لرستان، استان قابلیت‌ها و ظرفیت‌هاست

استاندار لرستان در دیدار با سفیر فنلاند گفت: لرستان، استان قابلیت‌ها و ظرفیت‌هاست.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ هوشنگ بازوند که میزبان سفیر فنلاند در استانداری لرستان بود، با اشاره به ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن لرستان وجود دارد، اظهار داشت: بیراه نیست اگر بگوییم لرستان بهشت سرمایه‌گذاران است.

 

IMG_4768.JPG

 

وی به نقل قول یکی از سرمایه‌گذاران خارجی مستقر در لرستان اشاره کرد و افزود: در یک همایش رسمی این سرمایه‌گذار خارجی گفت هر کس بخواهد در لرستان سرمایه‌گذاری کند، من آن را تضمین می‌کنم؛ که این موضع، گواه وجود شرایط بسیار مناسب در این استان می‌باشد.

بازوند تصریح کرد: به واسطه‌ شرایط مساعدی که بعد از توافق هسته‌ای شکل گرفته، امیدواریم شاهد افزایش مناسبات تجاری میان ایران و دیگر کشورها از جمله فنلاند باشیم.

هوشنگ بازوند بیان داشت: در لرستان این آمادگی وجود دارد که امکانات مناسب برای تولید میوه و سبزیجات در اختیار سرمایه‌گذاران فنلاندی قرار گیرد تا برای مصرف خودشان تولید کنند.

 

IMG_4777.JPG

 

وی افزود: سبزیجات و میوه‌های استان لرستان در ایران برندهای معروف و شناخته شده‌ای هستند.

استاندار لرستان بیان داشت: در حوزه‌ی دامپروری هم می‌توانیم شرایط خوبی برای صادرات گوشت و لبنیات فراهم نماییم.

بازوند با بیان اینکه آمادگی داریم در زمینه‌ صادرات محصولات کشاورزی لرستان به فنلاند تفاهم‌نامه امضا کنیم و مبادلاتی داشته باشیم، عنوان داشت: در قالب این تفاهم‌نامه حتما از تکنولوژی فنلاند هم استفاده خواهیم کرد.

 

سفیر فنلاند:

فنلاند، کشور اختراع و نوآوری است

سفیر فنلاند هم در این جلسه با تاکید بر اینکه زمینه‌های زیادی برای ارتباط و تعاملات فنلاند و ایران و لرستان وجود دارد، گفت: امروز صفحه مربوط به لرستان را باز کرده‌ایم.

“هاری کمراینن” با اشاره به اینکه 15 سال پیش شرکت‌های فنلاندی زیادی در ایران بودند، اظهار داشت: شرکت‌های مهم و شناخته‌شده‌ی فنلاند که در 120 کشور دنیا حضور دارند، در حال بازگشت به ایران هستند.

 

IMG_4765.JPG

 

وی با تاکید بر غنای فرهنگ و تمدن ایرانی در حوزه‌هایی چون معماری، ادبیات و هنر، موسیقی و ابزار و…، افزود: باید در زمینه‌های گردشگری و تجارت تعاملات بیشتری با ایران داشته باشیم.

“کمراینن” با تاکید بر اینکه بسیار مایل است در مورد لرستان بیشتر بداند، تصریح کرد: در سفر به لرستان متوجه شدیم که ایران، چیزهای دیگری هم دارد.

سفیر فنلاند راز توسعه و پیشرفت تکنولوژی فنلاند را در سیستم آموزش عالی و مناسب این کشور دانست و تصریح کرد: در حوزه‌ی آموزش و تحصیل برخی از دانشگاه‌های ما در جهان سرآمد هستند و یکی از بهترین‌های آن‌ها در تهران شعبه دارد و خدمات تحصیلی و آموزشی ارائه می‌دهد.

 

IMG_4764.JPG

 

“هاری کمراینن” ابراز امیدواری کرد روابط خوب گذشته میان ایران و فنلاند دوباره تکرار شود و شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه فنلاند، کشور اختراع و نوآوری است، عنوان داشت: در حوزه‌ی تولید انرژی از پسماندها فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم، به طوری که دیگر چیزی به نام پسماند در فنلاند نداریم و همه‌ی آن‌ها را عصاره‌ی انرژی می‌دانیم.

“کمراینن” با تاکید بر اینکه بعد از روی کار آمدن دولت روحانی و توافق هسته‌ای اولین شرکتی که در ایران سرمایه‌گذاری کرد یک شرکت فنلاندی بود، اظهار داشت: شرکت‌های فنلاندی بعد از آن هم چهار سرمایه‌گذاری در ایران داشته‌اند.

 

IMG_4759.JPG