رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم نفتی اروپا علیه ایران عنوان کرد: مدیریت اجرایی کشور باید از این تحریم‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کند و با حل مشکلات بخش تولید در کشور از ظرفیت این بخش به نحو احسن بهره‌مند شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی قبل از ظهر چهارشنبه در بازدید از روند پیشرفت پروژه فرودگاه بین المللی قم در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریم نفتی اروپا علیه ایران اظهار داشت: مدیریت اجرایی کشور باید از این تحریم به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با حل مشکلاتی که در بخش‌های تولید کننده وجود دارد از ظرفیت این بخش‌ها بهترین استفاده را انجام دهد
وی در ادامه با بیان اینکه تحریم اروپا تنها حرف‌های بزرگی است که زده می‌شود بیان کرد: باید مشکلات تولید کنندگان داخلی توسط مدیریت اجرایی کشور حل شود تا با تسهیل در فضای کسب و کار و افزایش بهره وری بتوان با مشکلات روبه رو شد.
رئیس مجلس همچنین با اشاره به فراهم بودن فضا برای فعالیت سرمایه گذاران در بخش خصوصی عنوان کرد: در قانون برنامه نیز سهمی برای سرمایه گذاران خارجی چه ایرانی و چه غیر ایرانی در نظر گرفته شده است.
وی ابراز کرد: در صندوق توسعه ملی نیز 20 درصد از درآمد کشور برای کمک به سرمایه گذاری بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.
لاریجانی افزود: این تسهیلات علامتی است که نشان می دهد کشور علاقمند به فعالیت بخش خصوصی است.
وی بیان کرد: طرحی نیز در مجلس به تصویب رسیده است که برای تسهیل در فضای کسب و کار و فعالیت بخش خصوصی تمهیداتی را در نظر گرفته است.