با برگزاری جشنواره امتنان از کار آفرینان برتر ، 9 کار آفرین برتر استان لرستان معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در هفتمین جشنواره امتنان از کار آفرینان برتر استان لرستان که روز دوشنبه در سالن اجتماعات مرکز تربیت معلم طباطبایی خرم آباد برگزار شد ، کار آفرینان برتر لرستان در سال 1390 استان لرستان معرفی شدند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از بین 883 ثبت نام کننده در سامانه اینترنتی ، تعداد 9 نفر به عنوان کار آفرین برتر استان لرستان انتخاب شده اند.

حامد ویسکرمی با اشاره به استقبال خوب کار آفرینان لرستانی از این جشنواره از افزایش 253 درصدی تعداد ثبت نام کنندگان نسبت به جشنواره ششم خبر داد و افزود:این استقبال حاصل فضای مناسب ایجاد شده در استان لرستان و تبلور خودباوری در بین کار آفرینان است.

وی توسعه فعالیت های کار آفرینی ، ارائه الگوهای موفق کار آفرین به جامعه و جوانان،تغییر نگرش کار جویان نسبت به اشتغال و توجه به اشتغال زایی بخش خصوصی را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

در این جشنواره ، کار آفرینان برتر استان لرستان در سه بخش صنعت ، کشاورزی و خدمات معرفی شدند.

در بخش صنعت محمدخاکی از شرکت آهک هیدراته لرستان به خاطر تولید انبوه محصول با دانه بندی مختلف و کاهش آلودگی با نصب فیلتر های مخصوص پارچه ای در تولید آهک هیدراته صنعتی به عنوان کار آفرین برتر استان از شهرستان پلدختر معرفی شد.

همچنین حسن دالوند از شرکت سیم لاکی شهرستان بروجرد به خاطر تنوع سیم لاکی و تولید سیم تخت لاکی در کشور ، حسن چراغی شماعی از شرکت گلسنگ ازنا به خاطر تولید سنگ نما بر پایه لمینت سرامیک و کاهش قطر سنگ از 2 سانت به 2 میلی متر با افزایش مقاومت سنگ در کشور در تولید سنگ تزیینی در بخش صنعت برتر شناخته شدند.

همچنین محمدرضا گودرزی از شرکت سپیداک بروجرد تولید کننده درب اتوماتیک به خاطر بکار گیری تکنولوژی جدید تولید درب اتوماتیک و بومی سازی آن و نیز عزیزاله سپهوند از شرکت سنگ آذرین پارس از خرم آباد به خاطر استفاده از پودر شیشه به جای پودر سنگ در تولید سنگ مصنوعی به عنوان کار آفرینان برتر بخش صنعت استان لرستان معرفی شدند.

در بخش کشاورزی نیز علی بوریایی از تعاونی گلریزان شهرستان بروجرد به خاطر پرورش گل رز به روش هیدروپونیک،مریم شاکرمی از شرکت پرورش ماهی مور زرین به خاطر جایگزینی پروبیوتیک به جای آنتی بیوتیک و مقاوم سازی آبزیان در برابر بیماری و افزایش تولید در پرورش ماهی از شهرستان الیگودرز و نیز علی لشنی پرورش دهنده بلدرچین از شهرستان دورود به خاطر پرورش مکانیزه بلدرچین به شیوه قفس در بخش کشاورزی برتر شناخته شدند. 

در بخش خدمات نیز از عبدالرضا صیادمنصور از شرکت هویمان خرم آباد به خاطر راه اندازی مجتمع آموزش کشاورزی و ساده سازی روش تولید و نیز استفاده از مواد زاید کشاورزی و تهیه کمپوست به جای کود در زمینه آموزش کشاورزی به عنوان کار آفرین برتر استان لرستان معرفی شد.

در این جشنواره با اهدای لوح و هدایایی از سوی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از کار آفرینان برتر استان لرستان تجلیل به عمل آمد.