به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان؛ حسین سلاحورزی در رابطه با پیامدهای نوسان نرخ ارز گفت: مداخله دولت در عرضه، تقاضا، کنترل و مصنوعی نگه داشتن قیمت ارز در یک محدوده و زمان خاص بوده که این فنر فشرده شده در یک مقطعی رها و باعث افزایش قیمت ارز و تسهیلات نامساعدی بر فعالیت اقتصادی شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: به نظر می‎رسد بهترین راه‎حل برای واقعی شدن قیمت ارز یکسان سازی و واقعی شدن قیمت در یک فرآیند آرام و تدریجی است که باعث می‎شود آثار کمتری بر فضای اقتصادی داشته باشد.

سلاحورزی افزود: هر چند بسیاری معتقدند که افزایش قیمت ارز رابطه معناداری با توسعه صادرات غیر نفتی ندارد ولی واقعی شدن این قیمت در کنار بهبود فضای کسب و کار حتما باعث افزایش صادرات غیرنفتی می‎شود.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان تصریح کرد: از طرفی این افزایش قیمت، اثرات ناشی از افزایش قیمت تمام شده محصولات و تولیدات داخلی را هم کنترل خواهد کرد که از نظر فشار به مصرف کنندگان داخلی پیامدهای نامساعدی در پی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: در حال حاضر غیر قابل پیش بینی‎بودن آینده قیمت ارز و سیاست‎های ارزی از عمده چالش‎های اقتصاد کشور است که تلاش‎های زیادی برای بهبود رتبه ایران در این زمینه در رنکینگ بین‎المللی شده که این خود می‎تواند باعث کاهش هزینه‎های مربوط به استفاده از خطوط اعتباری شود ولی در کنار آن غیرقابل پیش‎بینی قیمت ارز می‎تواند صدمه جدی به استفاده از منابع مالی خارجی بزند.

 

#اتاق_بازرگانی_لرستان

????????
?? https://t.me/joinchat/AAAAAEEpeV5kTz1AdSYWVw