کاهش فعالیت‌های تولیدی دلایل مختلفی دارد که در سال‌های قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود داشته و کماکان هم وجود دارد و از آن جمله می توان به عدم دسترسی به تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه در گردش اشاره کرد و این باعث شده تا برخی واحدهای تولیدی نتوانند رقابت کرده و متوقف شوند.

مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به شایعات اخیر مبنی بر کاهش فعالیت‌های تولیدی یا تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل عدم ارائه بسته‌های حمایتی بخش تولید، گفت: ضمن آنکه در 6 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 5 تا 15 درصدی محصولات تولیدی را شاهد بودیم تاکنون حدود 3 هزار میلیارد تومان در قالب بسته‌های حمایتی به بخش تولید اختصاص پیدا کرده است.
غضنفری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: کاهش فعالیت‌های تولیدی دلایل مختلفی دارد که در سال‌های قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود داشته و کماکان هم وجود دارد و از آن جمله می توان به عدم دسترسی به تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه در گردش اشاره کرد و این باعث شده تا برخی واحدهای تولیدی نتوانند رقابت کرده و متوقف شوند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اجرای بسته سوم حمایت از تولید، گفت: با اجرای این بسته تسهیلات جدیدی را از صندوق توسعه ملی در اختیار تولیدکنندگان کشورمان قرار می دهیم به نحوی که دچار هیچ گونه مضیقه‌ای نشوند.