به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ حسین سلاح ورزی در همایش یلدای کارآفرینان استارتاپی لرستان که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد از تشکیل 2 تشکل حمایتی کارافرینان و همچنین صندوق سرمایه گذاری کار افرینان در استان خبر داد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تشکیل 2 نهاد پیگیر در زمینه نوآوری در چندماه گذشته در استان گفت ایجاد انجمن جوانان کارافرین و کانون کارآفرینی لرستان در راستای بهبود اکوسیستم کارآفرینی در استان بوده است.

وی به موضوع پذیرش ریسک که از ضروریات اکوسیستم کارآفرینی است اشاره کرد و گفت متاسفانه در کشور ما هنوز در این خصوص ساز و کار قانونی اندیشیده نشده است و اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی لرستان به تازگی برنامه های خوبی را در این زمینه در نطر گرفته است.

سلاح ورزی از هدفگذاری برای ایجاد 2 نهاد با کمک اتاق بازرگانی لرستان و به منظور حمایت از بخش گردشگری و دیگری ایجاد یک مرکز نوآوری به منظور حمایت از کارآفرینان و سنجش میزان آمادگی نوآوری از شرکت ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مهمترین نیاز شرکت ها و افراد صاحب ایده و نوآوری،تشکیل صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر است که کارهای مقدماتی این امر صورت گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی لرستان وجود جوانان علاقمند و کارآفرین استان را رمز توسعه پایدار استان برشمرد و گفت لازم است که در این رابطه نقشه کارآفرینی استان و بانک اطلاعاتی کارآفرینان هرچه زودتر تهیه و تدوین شود.