به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان ؛ جلسه هماهنگی جهت تشکیل شعبه استانی انجمن ملی شرکت های صنعت پخش ایران در استان لرستان با حضور احمد شیروانی دبیرکل انجمن شرکت های صنعت پخش ایران ، احسان ناصر عضو هیات رییسه اتاق لرستان ، مدیران شرکت های پخش استانی و نمایندگان شرکت های سراسری برگزار شد .

انجمن شرکت های صنعت پخش استان لرستان به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی اعضاء که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز می باشد، تشکیل می گردد تا شرکت های پخش استانی،  منطقه ای و شعب شرکت های پخش سراسری توزیع کننده کالاهای مصرفی پر گردش، مانند غذایی، دارویی، لوازم مصرفی پزشکی، آرأیشی، بهداشتی، شوینده ،لوازم خانگی، لوازم التحریر و… را در جهت نیل به اهداف این انجمن در سطح استان یا منطقه تحت پوشش خود قرار دهد.

 

اهداف و وظایف انجمن استانی

1)  حفظ، حمایت و توسعه صنعت پخش در سطح استان(های) و یا منطقه تحت پوشش .

2)  تبادل نظر بین اعضاء و همکاری با انجمن ملی صنعت پخش ایران در جهت استقرار نظام مدون، مطلوب و صحیح توزیع و تدوین استانداردهای لازم جهت صنعت پخش .

3)  هماهنگی بین اعضاء در ارتباط با سازمانها و نهادهای دولتی استانی و منطقه ای در امر پیشبرد مطلوب توزیع کالا و حل مشکلات مربوطه .

4) اظهار نظر کارشناسی و مشورت با ادارات دولتی استانی و یا منطقه ای و سازمان های خصوصی  و همکاری با انجمن ملی صنعت پخش ایران جهت تهیه دستورالعمل، آیین نامه ها و مقررات مربوط به شرکت های توزیع کننده.

5) ایجاد امکانات آموزشی لازم در جهت ارتقاء سطح دانش سازمانی و فردی شرکت ها عضو انجمن استانی و همکاری با انجمن ملی صنعت پخش ایران جهت برگزاری دوره های آموزشی، تهیه مقاله، انتشار کتاب و بروشورهای تخصصی و برگزاری نمایشگاه و سمینارها.

6) کوشش در جهت جلوگیری از رقابت های ناسالم و فراهم آوردن زمینه های رقابت سازنده بین شرکتهای پخش استانی و منطقه ای تحت پوشش.

7)  فراهم آوردن فرصت و امکانات لازم برای اعضاء به منظور ایجاد ارتباط، تفاهم و نیز مبادله اطلاعات و تجربیات با یکدیگر و ارائه خدمات مشورتی به اعضاء.

8) تبادل نظر بین اعضاء جهت بهبود وضعیت پرسنل شاغل در شرکت های استانی و منطقه ای تحت پوشش.

9)  همکاری در جهت اخذ تسهیلات اعتباری و مالی برای اعضاء.

10)  ایجاد ارتباط با تشکل ها و سازمان های مرتبط قانونی در سطح استان(های) و منطقه تحت پوشش .

11)  داوری، حکمیت و سعی در ایجاد حسن تفاهم و تشریک مساعی بین ذی نفعان، اعضاء، تامین کنندگان و مشتریان و رفع اختلافات آنان .

12)  فعالیت برای جذب و مشارکت شرکت های پخش استانی، منطقه و شعب شرکت های پخش سراسری  واجد شرایط جهت عضویت در انجمن استانی.

13)  تلاش و پیگیری برای انجام کلیه اموری که به نحوی از انحاء با اهداف تعیین شده انجمن ملی صنعت پخش ایران و صنعت پخش در ارتباط قرار می گیرد.

14) نظارت و کنترل بر حسن اجراء کلیه دستورالعمل ها و ابلاغیه های صادر توسط انجمن ملی صنعت پخش ایران