سفیر اندونزی و استاندار لرستان دیدار کردند

استاندار لرستان:

شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان داریم

 

img_7096.jpg

 

هوشنگ بازوند در دیدار با سفیر اندونزی که به دعوت اتاق خرم‌آباد به لرستان سفر کرده بود، بیان داشت: شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان به وجود آمده است.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری لرستان بالاست، اظهار داشت: لرستان؛ پایتخت ژئوتوریست ایران معرفی شده است و در این استان شاهد ژئوپارک و ژئوسایت‌های علمی هستیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه این استان دارای جاذبه‌های طبیعی بکری است، اضافه کرد: لرستان دارای دوهزار و 500 کیلومتر رودخانه و آبراهای مختلف است که همین امر موجب شده است در تولید ماهی‌های سردآبی حائز رتبه‌ی نخست استان‌های غیرساحلی کشور هستیم.

 

568.jpg

 

بازوند یادآور شد: لرستان از قدمتی تاریخی برخوردار بوده و بیشترین پل‌های تاریخی را به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه در لرستان دو هزار و 500 اثر تاریخی ثبت شده است، تصریح کرد: با کشف مفرغ‌ها قدمت تاریخی لرستان به بیش از 40 هزار سال برمی‌گردد.

استاندار لرستان ارتباطات ایران با دنیای پیرامون را بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رو به گسترش توصیف کرد.

 

img_7088.jpg

 

بازوند از رییس اتاق خرم‌آباد به خاطر همت در جذب سرمایه‌گذاران خارجی تشکر و به توانمندی‌های وارداتی لرستان اشاره کرد و گفت: معادن سنگ لرستان در دنیا بی‌نظیر است و دارای برندهای معتبر می‌باشد و محصولات آن‌ها هم‌اکنون به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. به همین منظور معادن این استان می‌تواند مصالح ساختمانی مورد نیاز اندونزی را مرتفع کند.

وی به ظرفیت‌های کشاورزی لرستان نیز اشاره کرد و گفت: سالانه 500 هزار تن گندم در استان تولید می‌شود که 60 درصد آن مازاد مصرف ‌استان است.

 

سفیر اندونزی:

پذیرای هیأت تجاری لرستان در اندونزی خواهیم بود

 

img_7089.jpg

 

سفیر اندونزی نیز در این دیدار از توانمندی‌های لرستان در زمینه‌ی سنگ‌های تزیینی ساختمان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما مصالح ساختمانی مورد نیاز خود را از کشور ایتالیا تأمین می‌کردیم و نمی‌دانستیم که سنگ‌های خام ایتالیا متعلق به لرستان است.

«دیان ورینگجوریت» به وظایف خود به عنوان سفیر کشور اندونزی اشاره کرد و بیان داشت: در این راه خطیر دو وظیفه‌ی سنگین به عهده دارم؛ اول کشور خود را به ایران و ایرانی بشناسانم و دوم ایران را به مردم سرزمینم به خوبی معرفی کنم.

وی ادامه داد: در معرفی و شناساندن ایران به ملتم زمانی موفق هستم که خود در جای‌جای آن حضور داشته‌ام و با چشم خود زیبایی‌ها و توانمندی‌های آن منطقه را دیده باشم.

 

img_7095.jpg

 

سفیر اندونزی اظهار امیدواری کرد این سفر دو روزه بتواند پربار باشد و زمینه‌ی روابط تجاری، فرهنگی و شناخت مردم دو کشور از همدیگر را فراهم آورد.

«جوریت» به ظرفیت‌های کشاورزی اندونزی پرداخت و یادآور شد: برای رونق و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود به کمک ایران در زمینه‌ی تأمین کودهای شیمیایی نیاز داریم.

وی ادامه داد: در مدت دو سال خدمت خود که در ایران حضور دارم تحت تأثیر تکنولوژی موجود این کشور قرار گرفته‌ام که با تکنیک و آبیاری تحت‌فشار توانسته‌اند صحرا و کویر را به زمین‌های کشاورزی مستعد تبدیل کنند که ما باید از آن الگو گیریم.

 

856268623.jpg

 

دیان ورینگجوریت گفت: همچنین ما نیازمند گندم هستیم و لرستان با توجه به مازاد 60 درصدی این محصول کمک شایانی به ما کند.

دیان؛ در ادامه به توانمندی‌های اندونزی اشاره کرد و بیان داشت: کشور من می‌تواند کاغذ، لاستیک و روغن‌های خوراکی خود را به لرستان صادر کند.

وی بر ارتقای روابط تجاری بین کشورهای ایران و اندونزی تأکید و اظهار امیدواری کرد: این امر به مرور زمان، بیشتر از گذشته تحقق یابد.

سفیر اندونزی گفت: این سفر اطلاعات مفیدی از توانمندی‌های لرستان در زمینه‌های مختلف نصیب ما کرد؛ قول می‌دهم استان لرستان در ذهن من خواهد ماند و آن‌را به هیأت‌های تجاری و اقتصادی اندونزی معرفی خواهم کرد و از آن‌ها می‌خواهم به لرستان بیایند که امیدواریم لرستان نیز هیأت تجاری خود را راهی اندونزی کند.