رییس اتحادیه‌های شن و ماسه‌ی لرستان گفت: در حال حاضر 85 واحد تولید شن و ماسه در استان داریم که از این تعداد 74 واحد آن فعال است.

احمد مرادپور با اشاره به واحدهای غیرمجازی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، افزود: متأسفانه در حال حاضر مصالحی که در پروژه‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد مصالح رها شده‌ای است که چون نظارت مناسبی بر این مسأله صورت نمی‌گیرد، می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

وی با تأکید بر این‌که از نظر استاندارد و موارد استفاده تفاوت‌های زیادی میان شن و ماسه‌های مختلف وجود دارد افزود: در استان ما بیشتر بر اساس سلیقه‌ی شخصی این مصالح انتخاب می‌شود و مثلاً ممکن است صرف این‌که ماسه‌ی دارای خاک استفاده از آن در ماله‌کشی راحت‌تر است، از سوی بنا سفارش شود و مسئول پروژه هم تسلیم خواست او شود؛ این در حالی است این نوع ماسه از نظر کیفیت، مناسب نیست.

رییس انجمن تولیدکنندگان بتن آماده استان با اشاره به این‌که هزینه‌های تولید واحدهای مجاز بسیار پایین است و حتی از برق غیرمجاز هم استفاده می‌کنند، ادامه داد: متأسفانه از آنجا که پیمانکاران تفاوت زیادی بین شن و ماسه‌ی مرغوب و غیر از آن قائل نمی‌شوند، محصولات بی‌کیفیت با قیمت محصولات باکیفیت عرضه می‌شود و در این زمینه برنامه‌ای برای برخورد با واحدهای غیرمجاز وجود ندارد.