راه‌اندازی باشگاه اقتصاد‌دانان لرستان یک ضرورت است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تاکید بر نبود آمار تجمیعی در حوزه‌های مختلف اقتصادی لرستان، گفت: راه‌اندازی باشگاه اقتصاد‌دانان استان یک ضرورت است.

 

IMG_3554.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی که در جلسه شورای راهبردی مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق خرم‌آباد سخن می‌گفت، اظهار داشت: با گذشت سال‌ها از طرح موضوع ضرورت ارتباط موثر صنعت و دانشگاه، هنوز به صورت کاربردی اتفاقی در این حوزه اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: در همین زمینه هر کدام از طرفین توپ تقصیر را به میدان طرف مقابل می‌اندازد؛ دانشگاه‌ها معتقدند اهالی صنعت پای کار نمی‌آیند تا از نتایج تحقیقات دانشگاهیان استفاده کنند؛ و از سوی دیگر اهالی صنعت هم معتقدند دانشگاه‌ها نتوانسته‌اند پژوهش‌های کاربردی مناسبی در اختیار صنایع بگذارند.

 

dr.hosein selahvarzi.JPG

 

سلاح‌ورزی تصریح کرد: در همین رابطه بر آنیم که سال آینده با همکاری دانشگاه، همایشی ملی در زمینه‌ی ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار نماییم.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اختصاص بودجه‌های پژوهشی به دستگاه‌های دولتی در سال‌های گذشته، تصریح کرد: در همین رابطه دو اتفاق پیش می‌آمد؛ یا به دلیل کسری بودجه، مبالغ اختصاص یافته به این مساله، ناگزیر در حوزه‌ی دیگری به مصرف می‌رسید، یا تنها و تنها برای تخصیص این بودجه فعالیت‌های به شکل صوری انجام می‌شد که البته ارزشمند و مفید نبود.

 

IMG_3559.JPG

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه در حوزه‌هایی چون معدن استان هنوز نمی‌دانیم چه مقدار اشتغال وجود دارد،  عنوان داشت: حتی در حوزه‌ی شاخص‌های کسب‌وکار لرستان هم هنوز معیاری برای سنجش واقعی وجود ندارد تا بر اساس آن سال به سال تغییرات این حوزه بررسی شوند.

 

IMG_3561.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی با بیان اینکه نبود آمار دقیق و قابل اتکا در همه‌ی حوزه‌های اقتصادی استان مشهود و آزاردهنده است، افزود: برای برطرف نمودن این خلاء در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان، اتاق لرستان پس از استان‌های تهران و کرمان سومین اتاقی است که مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی راه‌اندازی می‌کند.

سلاح‌ورزی بیان داشت: متاسفانه ما در استان لرستان حتی آماری از نخبگان استان نداریم و در همین زمینه به نظر می‌رسد شناسایی نخبگان اقتصادی و راه‌اندازی باشگاه اقتصاد‌دانان استان یک ضرورت باشد.

 IMG_3562.JPG