بخش کشاورزی لرستان به عنوان موتور محرکه اقتصاد استان عمل نموده است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: در دو سال اخیر و از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاید بتوان به جرات گفت در حوزه‌ی اقتصاد استان بیشترین ارزش افزوده و افزایش تولید ناخالص داخلی استان مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی لرستان به عنوان موتور محرکه اقتصاد استان عمل نموده است، اظهار داشت: استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و تلاش‌های مفید در جهت مکانیزاسیون کشاورزی که منجر به افزایش بهره‌وری و راندمان در این بخش شده است، از جمله اقدامات قابل تقدیر و اثرگذاری بوده که در این حوزه به انجام رسیده است.

وی افزود: بر اساس گزارش انجمن محصولات ارگانیک وابسته به اتاق، کاهش چشمگیر مصرف سموم و کودهای شیمیایی باعث ارتقاء وضعیت سالم‌سازی محصولات کشاورزی استان شده است.

سلاح‌ورزی با اشاره به اینکه از جمله اقدامات خوب سازمان جهاد کشاورزی، برنامه‌ی جذب کارشناسان خبره با مدارج علمی بالا و توجه ویژه به آموزش کشاورزان بوده است، عنوان داشت: تامین برخی از نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان استان موجبات رضایتمندی بخش قابل توجهی از فعالان اقتصادی را فراهم آورده است.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و تغییر اقلیم در سطح استان، اصلاح الگوی کشت از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری و همفکری کارشناسان و فعالان بخش خصوصی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

حسین سلاح‌ورزی با تقدیر از تعامل، همراهی و همکاری مجموعه‌ی جهاد کشاورزی استان با فعالان بخش خصوصی به ویژه کمیسیون‌های کشاورزی و بازرگانی اتاق خرم‌آباد، بیان داشت: برگزاری جلسات مشترک به صورت تخصصی و مستمر باعث اتخاذ تصمیمات بسیار خوبی در این حوزه‌ها شده است.

سلاح‌ورزی، به برنامه‌های سالیانه‌ی تقدیر از کشاورزان و شناسایی و تشویق زنان نمونه روستایی هم اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین تصمیمات حاصله در کمیته مشترک در راستای طرح تعادل دام و مرتع، خوشبختانه سازمان جهاد کشاورزی لرستان به خوبی در حال هدایت سرمایه‌گذاران به سمت ایجاد دامداری‌های صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی می‌باشد.