رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به برگزاری مؤثر جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: به دنبال فراهم نمودن زمینه‌ی اجرایی شدن مصوبات این شورا در استان هستیم.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد، حسین سلاحورزی با تأکید بر ضمانت اجرایی مصوبات این شورا افزود: در آخرین جلسه‌ای که این شورا برگزار نمود مقرر شد برای حمایت از واحدهای تولیدی و خدماتی استان، دستگاه‌های دولتی نسبت به استفاده از تولیدات و خدمات درون‌استانی ملزم شوند و در اولویت قرار بگیرند.

وی افزود: بر همین اساس ملاک کیفیت در مورد این تولیدات، پروانه‌ی استاندارد تعریف شد تا هم حمایتی از واحدهای دارای نشان استاندارد صورت گیرد و هم واحدهایی که فاقد این پروانه هستند نسبت به اخذ آن تشویق و ترغیب شوند.

سلاح‌ورزی با تأکید بر این‌که اولین ضرورت اجرای این مصوبه داشتن اطلاعات کافی در مورد تولیدات و خدمات درون استان و سطح کیفی محصولات و خدمات ارائه‌شده می‌باشد، گفت: در همین زمینه اتاق خرم‌آباد در حال نهایی کردن فهرستی از واحدهای تولیدی و خدماتی و محصولات تولیدی‌شان است تا بر اساس این فهرست توانمندی‌های موجود ارزیابی شود و با توجه به آن‌ اولویت‌بندی‌ صورت گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در جلسه‌ی آینده‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این فهرست ارائه شود تا اولین و اصلی‌ترین مرحله‌ی زمینه‌سازی اجرای این مصوبه به انجام برسد و با همت ریاست این شورا اتفاق مثبتی در زمینه‌ی حمایت از تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل خدماتی استان رخ دهد و باری از روی دوش‌شان برداشته شود.

گفتنی است شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در پی تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار در اواخر سال 90 تشکیل شد که ریاست آن در استان به عهده‌ی استاندار است.