رییس اتاق بازرگانی لرستان از تداوم روند رشد صادرات لرستان در سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان حسین سلاحورزی صبح امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی لرستان با اشاره به اینکه در جلسه گذشته شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با ریاست معاونت اقتصادی رییس جمهور برگزار شد سه کارگروه تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد، افزود: خوشبختانه تصمیمات خوبی در این کارگروه‌ها گرفته شده و دستگاه‌های استانی پیگیر این مصوبات هستند.

وی ادامه داد: تا هفته آینده جلسه پیگیری مصوبات سفر در دفتر معاون اقتصادی رییس جمهور تشکیل می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر رشد صادرات در استان را داشته‌ایم، عنوان کرد: بر اساس آمارها در پایان سال۹۶ ارزش صادرت کالاهای غیرنفتی لرستان به ۳۴۰ میلیون دلار رسیده که این صادرات توسط ۴۲ شرکت در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

سلاحورزی ادامه داد: میزان صادرات استان از متوسط کشوری رشد بیشتری داشته و امیدواریم نه تنها این روند ادامه پیدا کند بلکه بیشتر شود.

این مسوول اظهار داشت: با اقدامات انجام شده شاهد تشکیل شرکت مدیریت صادرات در استان هستیم که البته این شرکت هنوز جوان بوده و نیاز به حمایت دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: برنامه‌ریزی های لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و همچنین توسعه بخش گردشگری انجام شده و امیدواریم امسال بتوان گام های مناسبی در این راستا برداشت.