اتاق خرم‌آباد را برای شناسایی و رفع مشکلات همراهی و حمایت می‌کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4145.JPG

 

هیأت نمایندگان دوره جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با رییس‌کل دادگستری استان لرستان دیدار کردند.

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس‌کل دادگستری استان لرستان در دیدار با هیأت‌نمایندگان اتاق خرم‌آباد، ضمن تبریک برای انتخاب شدن آن‌ها، به سفر وزیر دادگستری به لرستان در اواخر سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان مورد توجه ایشان قرار گرفت؛ به طوری که حجت‌الاسلام پورمحمدی فعالیت‌های این کمیته را برای کشور الگو دانست.

جعفر بدری اظهار داشت: در کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در لرستان، دستگاه قضا با مجموعه‌ی اتاق خرم‌آباد، مشکلات واحدهای تولیدی استان را به موقع شناسایی و مرتفع می‌کنند.

 

IMG_4149.JPG

 

وی؛ کار تولید و سرمایه‌گذاری امروز کشور را سخت‌تر از گذشته توصیف کرد و ادامه داد: اگر پشتکار و تدبیر مدیران محلی نباشد قطعاً سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد؛ دادگستری لرستان برای حضور بخش خصوصی در استان راه را هموار می‌کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه بهره‌وری کشاورزی در لرستان به شدت در حال تنزل است، افزود: ما استراتژی و سیاست درستی در کشاورزی نداریم، نیاز بازار هدف را نمی‌شناسیم، باید کشاورزان اطلاعات و دانش خود را در خصوص کاشت محصول به‌روز کنند.

بدری به مشکلات تنزل یک‌باره‌ی قیمت محصولات کشاورزی و آسیب‌هایی که برای کشاورزان به همراه دارد هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه در بسیاری اوقات فروش محصولات کشاورزی شهرستانی مانند پلدختر کفاف هزینه‌های کاشت آن را هم نمی‌دهد.

وی افزود: برای رفع مشکلاتی از این دست نیاز به فکر و تدبیر داریم؛ لازم است هر کسی در مجموعه‌ی خود به فکر راه چاره باشد.

رییس‌کل دادگستری لرستان بر تأمین امنیت سرمایه‌گذران در استان تأکید کرد و گفت: دستگاه قضا و نیروهای نظامی و انتظامی پشتیبان سرمایه‌گذاران در استان هستند.

 

IMG_4155.JPG

 

بدری، فعالان اقتصادی را دارای پشتیبان خدایی دانست و گفت: از آنجا که نیت این افراد خیر است؛ چرا که خواهان مرتفع شدن احتیاجات مردم هستند، خداوند هم آن‌ها را پشتیبانی می‌کند.

وی از رییس اتاق خرم‌آباد خواست امسال هم مثل دوره‌ی قبل، مسائل و مشکلات استان لرستان را رصد کند.

رییس‌کل دادگستری لرستان تصریح کرد: ما هم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد را برای شناسایی و رفع مشکلات همراهی و حمایت می‌کنیم.

 

 

رییس اتاق خرم‌آباد:

برنامه‌های مؤثری برای جذب سرمایه‌گذاری داریم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم با تقدیر از حمایت و ابتکار‌عمل رییس‌کل دادگستری لرستان در حمایت از صنایع و سرمایه‌گذاری استان گفت: اگر حمایت‌های دستگاه قضایی استان نبود، قطعاً بسیاری از واحدهای اقتصادی لرستان با مشکلاتی مواجه بودند.

 

IMG_4141.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی با اشاره به جلسات متعددی که کمیته‌ی حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی استان برگزار نموده است، اظهار داشت: حمایت‌های دستگاه قضایی استان، افق روشنی برای فعالان اقتصادی ترسیم می‌کند.

وی، به سیر تاریخی تشکیل کمیته حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: این کمیته با دستور رییس‌کل دادگستری استان تشکیل شد که هم‌اکنون بزرگان کشور از آن به عنوان الگویی موفق در کشور یاد می‌کنند.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه اتاق‌های سایر استان‌ها خواهان کسب تجربیات کمیته‌ی حمایت قضایی از تولید و سرمایه‌گذاری در لرستان هستند، افزود: با تشکیل جلسات مستمر و شناسایی نقاط قوت و ضعف، برآنیم لرستان را به شاخص‌های اقتصاد کلان کشور برسانیم.

وی گفت: اگر در هر جلسه‌ی کمیته‌ی حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان تنها یک مشکل از یک واحد تولیدی مرتفع شده باشد، در طول این مدت قدم‌های خیلی خوبی برداشته شده است.

 

IMG_4143.JPG

 

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان در ادامه‌ی سخنان خود با بیان اینکه مجموعه‌ی مدیریت ارشد استان بر این باورند که بایستی از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری واقعی و مشروع حمایت شود، ادامه داد: متأسفانه این موضوع هنوز در نهادهای اجرایی استان نهادینه نشده است و بعضاً مشاهده می‌شود دستگاه‌هایی که وظیفه‌شان جذب سرمایه‌گذاری است، خلاف جهت آن عمل می‌کنند و باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شوند.

سلاح‌ورزی بر تکریم سرمایه‌گذاران توسط دستگاه‌های اجرایی لرستان تأکید کرد و یادآور شد: در سال جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با برنامه‌های مؤثری که در دستور کار قرار داده، در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی موفقیت چشمگیرتری خواهد داشت.