به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان، حسین سلاحورزی در شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: شورا گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی یکی از نتایج تلاش‌های معاون اقتصادی رئیس جمهور است که تقریبا امسال هفتمین سال فعالیت مستمر این شوراهاست‌.
وی ادامه داد: این شورا ثمرات ارشمندی داشته و جز محدود نهادهایی است که در سه قانون به آن پرداخته شده است.
سلاحورزی افزود: در هیأت دولت مصوب شده که مصوبات این شورا در هیأت وزیران مطرح و در مورد آنها نظرسنجی شود و بحث شود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: این شوراها بیشتر در خصوص پرداختن به موانع کسب‌وکار برگزار می‌شود و در شوراهای استانی نیز بیشتر کارکرد آن پرداختن به موضوع کسب و کار است.
وی خاطر نشان کرد: در این کارگروه‌ها موضوعات مرتبط به تامین اجتماعی، بانک‌ها و امور مالیاتی بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند.
سلاحورزی عنوان کرد: امروز در این جلسه دو دستور کار داریم که شامل دو طرح بوده که نیاز به حمایت ملی برای اجرای آنها در استان است.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان گفت: یکی از این موضوعات به ارتقا صنعت کشت، داشت، برداشت بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی است.
وی ادامه داد: ۸۰۰ هزار تن مازاد محصولات کشاورزی در لرستان داریم که کمتر از ۵۰ هزار تن آنها ظرفیت صادرات دارد. اگر بتوانیم میزان صادرات را به ۳۰ درصد برسانیم، ارزش افزوده ناشی از آن می‌تواند بخشی از مشکلات استان را حل کند.
سلاحورزی گفت: لرستان از لحاظ استعداد گردشگری در برخی حوزه‌ها بی‌بدیل است ولی هنوز نتوانستیم سهم زیادی از اقتصاد گردشگری داشته باشیم.
در حوزه بوم‌گردی علیرغم اینکه استان پر پتانسیل هستیم ولی به تعداد کافی اقامتگاه در این استان وجود ندارد.