در اتاق بازرگانی ایران صورت گرفت؛

دیدار رییس اتاق خرم‌آباد با رییس مجلس اسلوونی

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با رییس مجلس کشور اسلوونی و همچنین رییس اتاق بازرگانی این کشور در اتاق ایران دیدار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی که به عنوان مسئول پیگیری تأسیس شورای مشترک بازرگانی ایران و اسلوونی تعیین شده است، گفت: “یانکو وبر” رییس مجلس اسلوونی که به همراه رییس اتاق بازرگانی و هیأتی 30 نفره از تجار و بازرگانان این کشور به منظور گفتگوهای مختلف سیاسی اقتصادی با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده بودند، در دیدار با تجار و بازرگانان ایرانی در اتاق بازرگانی ایران، زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه‌ی اقتصادی را بررسی نمودند.

وی افزود: در دیداری که با رییس مجلس اسلوونی و رییس اتاق بازرگانی این کشور داشتیم، علاوه بر مذاکراتی که در جهت تأسیس شورای مشترک بازرگانی صورت گرفت، در مورد پتانسیل‌ها و مزیت‌های مختلف لرستان و امکان همکاری‌های متقابل نیز توضیحاتی ارائه شد که امیدواریم در ارتباطات و پیگیری‌های بعدی به نتایج دلخواه منجر شود. 

سلاح‌ورزی تصریح کرد: در گام نخست موافقت‌نامه‌ی اجتناب از مالیات مضاعف بین دو کشور ایران و اسلوونی به امضای دو طرف رسید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد اظهار داشت: همچنین مذاکرات متعددی به صورت مستقل میان شرکت‌های مختلف ایرانی و این هیأت تجاری صورت گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس مجلس اسلوونی نیز در این دیدار با اشاره به این که به اهمیت سیاسی و اقتصادی ایران واقف هستیم، افزود: در این سفر هیأت اقتصادی به همراه من حضور دارند.

“یانکو وبر” اظهار داشت: جلسات مفیدی در اتاق بازرگانی ایران داشتیم و خوشحالیم که طرف‌های ایرانی نیز با جدیت حضور فعالی داشتند.

“وبر” با بیان این که اسلوونی کشور کوچکی است، اما موقعیت آن در اروپای مرکزی می‌تواند موقعیت‌های خوبی برای شرکت‌های ایرانی به وجود آورد، گفت: باور دارم با نتیجه‌ی مثبتی به کشورم باز خواهم گشت و از شما به خاطر ملاقات‌هایی که در این سطح انجام شد تقدیر می‌کنم.

.