در جریان سفر هیأت تجاری اقتصادی لرستان به روسیه رخ داد؛

دیدار استاندار لرستان با “اوستروفسکی” استاندار “المانسک” روسیه

در جریان سفر هیأت تجاری اقتصادی لرستان به روسیه، استاندار لرستان و استاندار “المانسک” روسیه با هم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در آخرین روز از سفر چهار روزه هیأت تجاری اقتصادی لرستان به روسیه، به دعوت رسمی “آلکسی ولادیمیر پتروویچ اوستروفسکی” استاندار “المانسک” روسیه، هیأت لرستانی از این استان بازدید نمود.

این بازدید که با استقبال رسمی “اوستروفسکی” همراه بود به جلسه‌ی مشترکی ختم شد که استاندار “المانسک” روسیه به مناسبت حضور هیأت لرستانی ترتیب داده بود.

 

jalase ostandaran (1).JPG

 

در ابتدای این جلسه “اوستروفسکی” ضمن خوشامدگویی و ابراز خوشوقتی از حضور هیأت لرستانی، علاوه بر معرفی و تشریح شاخص‌های اقتصادی استان مربوطه به اهمیت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان و ضرورت بسط و توسعه‌ی همکاری‌های دو جانبه تأکید نمود.

استاندار “المانسک” ابراز امیدواری کرد که لرستان بتواند نیازهای مردم آن منطقه در رابطه با میوه و سبزی‌جات مورد نیاز تأمین نماید.  

استاندار لرستان نیز با قدردانی از دعوت و استقبال گرم استاندار و مقامات روسی، علاوه بر ارائه‌ی مطالبی در خصوص دکترین دولت تدبیر و امید در حوزه‌ی سیاست خارجی مبنی بر دنیای عاری از خشونت به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های لرستان در حوزه‌های کشاورزی، معذنی و گردشگری پرداخت.

 

jalase ostandaran (2).JPG

 

هوشنگ بازوند: گفت: استان لرستان با توجه به مزیت‌های قابل‌قبول در حوزه‌ی محصولات کشاورزی و سنگ‌های ساختمانی علاوه بر این‌که آمادگی تأمین نیازهای استان “المانسک” در زمینه‌ی سبزی‌جات، صیفی‌جات و محصولات باغی و حبوبات و همچنین انواع سنگ‌های ساختمانی فرآوری شده را دارد، استقبال بسیار خوبی هم از سرمایه‌گذاران روسی که مایل به اجرای پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در لرستان باشند، به عمل خواهد آورد.

وی؛ همچنین به صورت رسمی از “اوستروفسکی” استاندار “المانسک” دعوت نمود تا در اردیبهشت‌ماه سال آینده در رأس یک هیأت اقتصادی به لرستان سفر کند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در ادامه‌ی این جلسه، استانداران دو استان به معرفی اعضای حاضر در جلسه پرداخته و در خاتمه هم همگی در ضیافت ناهاری که توسط استانداری “المانسک” و به افتخار حضور هیأت لرستانی ترتیب داده شده بود، شرکت کردند.