تقدیر رییس اتاق خرم‌آباد از اقدام عملی دولت در رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی موجود لرستان

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از اقدام عملی دولت یازدهم در رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی موجود لرستان تقدیر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: در سفر اخیر هیأت دولت تدبیر و امید به لرستان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گزارشی از وضعیت بنگاه‌های اقتصادی موجود استان به رییس‌جمهور ارائه‌ داد که در آن در خصوص وجود بیش از 1600 واحد تولیدی دارای پروانه‌ی بهره‌برداری لرستان که اغلب به دلایل مختلف دچار تعطیلی، توقف و یا تولید با حداقل ظرفیت شده‌اند، توضیحاتی قید شده بود.

وی با تقدیر از اقدام عملی دولت در خصوص حمایت از بنگاه‌های اقتصادی افزود: خوشبختانه با پیگیری جدی استاندار محترم لرستان، در خصوص ضرورت تأمین مالی جهت تشکیل طرح‌های صنعتی و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای موجود، جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین رییس‌کل بانک مرکزی برگزار شد که در آن مبلغ 1500 میلیارد تومان منابع تسهیلاتی از بانک‌های مختلف جهت واحدهای موجود استان در نظر گرفته شد.

سلاح‌ورزی با اشاره به چگونگی اعطای تسهیلات به متقاضیان ثبت‌نام شده تأکید کرد: این تسهیلات جهت احداث و ایجاد واحدهای جدید نبوده و تنها به منظور تکمیل واحدهایی که دارای پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی هستند و یا طرح‌های توسعه و کارخانجات موجود یا تأمین سرمایه‌در گردش بنگاه‌های تولیدی فعال اختصاص خواهد یافت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه لیست واحدهای متقاضی دریافت این تسهیلات از سوی اتاق تهیه و ارائه گردیده، تصریح کرد: امیدواریم با تداوم حمایت استاندار محترم و دولت یازدهم، زمینه‌ی رفع مشکلات واحدهای تولیدی بیش از پیش فراهم شود.