رییس اتاق خرم‌آباد:

تصور جامعه‌ی بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزاردهنده‌ای است

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تبریک 17 مرداد که به نام گرامیداشت مقام خبرنگار نامگذاری شده است، اظهار داشت: جامعه مدیون تلاش خبرنگاران راستین است و انصافاً تصور جامعه‌ی بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزاردهنده‌ای است.

حسین سلاح‌ورزی با تبریک روز خبرنگار به همه‌ی خبرنگاران و فعالان عرصه‌ی خبر و اطلاع‌رسانی گفت: با مرور برهه‌های مختلف تاریخ ایران به خوبی می‌توان نقش اثرگذار فعالان این عرصه را مشاهده و درک کرد.

وی بر اهمیت فراهم نمودن امکان فعالیت مستقل و آزاد رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: در هر برهه‌ای که فعالیت آزاد و مستقل خبرنگاری امکان بروز نداشته، جامعه اتفاقات ناخوشایندی را تجربه نموده است که پیامدهای ناگواری را برای جامعه به همراه داشته است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: تخلف و نادیده گرفتن قوانین در جامعه‌ای که خبرنگاران مستقل و آزاد در آن امکان فعالیت دارند، امری ناممکن یا دست‌کم بسیار دشواری است و همین مسأله برای جامعه‌ای که می‌خواهد همواره رو به رشد باشد، ضرورتی غیرقابل انکار است.

 

555425421.jpg

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به فجایعی که این روزها در مناطق مختلف خاورمیانه در حال رخ دادن است، بیان داشت: خبرنگاران با به خطر انداختن جان خود، ابعاد مختلف این فجایع را رسانه‌ای می‌کنند تا در سراسر جهان موجی از اعتراض‌ها بر علیه این اقدامات غیر انسانی شکل بگیرد و در نهایت حاصل این فشارها توقف نسل‌کشی در جایی مانند غزه باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این‌که اگر می‌خواهیم به اهمیت وجودی یک ساختار یا یک مسأله پی ببریم، بهتر آن است که با تصور عدم وجود آن مسأله یا ساختار، شرایط را بررسی کنیم، گفت: انصافاً تصور جامعه‌ی بدون رسانه و خبرنگار، تصور آزاردهنده‌ای است.

حسین سلاح‌ورزی در ادامه با تأکید بر نقش خبرنگاران در بهبود شرایط اقتصادی و تأثیر آن در جامعه عنوان داشت: عمده‌ی مشکلات و گرفتاری‌های امروز کشور در رابطه با مسأله‌ی اقتصاد است که امیدواریم این مسأله از دید فعالان رسانه‌ای پنهان نماند.

وی به خلاء خبرنگار اقتصادی در لرستان اشاره کرد و افزود: امیدواریم در لرستان هم مسائل اقتصادی با دید تخصصی‌تری از سوی خبرنگاران استان دنبال شود.