نایب‌رییس اتاق ایران و اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی این اتاق، روز پنجشنبه 19 اردیبهشت‌ماه از هفتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کردند.

پدرام سلطانی، نایب‌رییس اتاق ایران که مسئولیت نظارت عالیه بر عملکرد کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران را نیز برعهده دارد، برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را فرصت خوبی برای آشنایی شهروندان با این حوزه دانست.

او تصریح کرد: فعالان این حوزه نیز می‌توانند با حضور در این محفل ارتباط منسجم‌تری بین خود به وجود آورند.

وی گفت: در این نمایشگاه محصولی که ارائه می‌شود غیرمحسوس است؛ بنابراین شکل برگزاری آن باید با سایر نمایشگاه‌هایی که کالا ارائه می‌دهند متفاوت باشد.

به گفته‌ی سلطانی، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه باید مناسب با محتوای کار خود برگزار شود.

او اضافه کرد: در هر صورت به دلیل وظیفه‌ی اتاق برای تقویت روابط بین بخش خصوصی و فعالان بازار پول و سرمایه از این نمایشگاه بازدید کرده و در راستای تقویت گفتمان این دو حوزه قدم برمی‌دارد.

او همچنین این نمایشگاه را فرصتی برای اعلام تمایل بخش خصوصی در جهت توسعه‌ی روابط این دو حوزه دانست.

 عضو هیأت‌رییسه‌ی اتاق ایران افزود: در شرایطی هستیم که تولید با چالش‌های اساسی در بخش تأمین سرمایه دست و پنجه نرم می‌کند و انتقادات بسیاری در این زمینه وجود دارد؛ بنابراین فرصت را مغتنم دانسته و به دنبال آن هستیم که بتوانیم این مسائل را به طور منطقی و با مذاکرات دوطرفه برطرف سازیم. به طور قطع این گفتمان باید به کمک کمیسیون نهادینه و تقویت شود.
سلطانی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر در ارزش سهام برخی شرکت‌ها و رشد شاخص‌های بورس، توضیح داد: بخشی از این رشد ریشه در واقعیت‌های اقتصادی و بخش دیگر ریشه در ناپایداری‌های اقتصادی دارد. به دلیل تحولات بازار ارز، نبود زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و مشکلاتی از این دست شاهد رشد بازار بورس هستیم. البته از آن‌جایی که این بازار توانسته است ضربه‌گیر نقدینگی افسار گسیخته‌ی کشور باشد، جای امیدواری دارد؛ بازار سرمایه در این زمینه توفیق اجباری به دست آورده و کمک‌یار اقتصاد شده است.