«میز تخصصی بررسی بازار تایلند در اتاق بازرگانی خرم‌آباد تشکیل می‌شود»

صبح روز دوشنبه سفیر پادشاهی تایلند در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با فعالان اقتصادی لرستان در حوزه‌های مختلف دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این جلسه با بیان این‌که امکان برقراری ارتباط تجاری و اقتصادی با تایلند وجود دارد، ادامه داد: به همین منظور «میز تخصصی بررسی بازار تایلند» در اتاق خرم‌آباد تشکیل می‌شود.

سلاح‌ورزی با بیان این‌که اعزام یک هیأت تجاری و اقتصادی از لرستان به تایلند در دستور کار اتاق خرم‌آباد قرار دارد، افزود: برای ارتباط متقابل از سفیر تایلند می‌خواهیم هیأت تجاری خود را به لرستان دعوت کند.

وی گفت: علایق و زمینه‌های مشترک بین کشور تایلند و ایران زمینه‌ساز برقراری ارتباط‌های تجاری است. امیدواریم ارتباط دیرینه‌ی ایران و تایلند روز به روز مستحکم‌تر شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های موجود لرستان به خصوص در سنگ‌های ساختمانی، محصولات کشاورزی، مواد غذایی، جاذبه‌های توریستی و گردشگی با مساعدت سفیر تایلند ارتباطات خوبی با سرمایه‌گذاران و تجار تایلندی برقرار تا بتوانیم زمینه‌ی مبادلات و روابط اقتصادی بلندمدتی را فراهم کنیم.

سفیرپادشاهی تایلند در تهران خطاب به فعالان اقتصادی لرستان:

برای فروش محصولات در تایلند بازاریابی کنید

سفیرپادشاهی تایلند در تهران با تأکید بر این‌که جمعیت تایلند با جمعیت ایران برابر است، تصریح کرد: تایلند بازار مناسبی برای محصولات ایران به شمار می‌رود و تولیدکنندگان و صادرکنندگان لرستانی اگر می‌خواهند محصولات و تولیدات خود را در تایلند به فروش برسانند لازم است برای این کار تبلیغ و بازاریابی کنید.

«ادومساک سریتانگوس» در نشست مشترک با فعالان لرستان که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: اولین بازدید من از لرستان است و از دیرباز آشنایی با این استان داشته‌ام؛ چرا که منشی بنده خانم «لاله والیزاده» اهل لرستان است.

وی هدف از این بازدید را برقراری ارتباط بیشتر و تبادل ارتباطات با طرف مقابل برشمرد و افزود: تایلند و ایران دوستان بسیار خوبی هستند و همواره ارتباطات تجاری مطلوبی با هم داشته و دارند.

سفیرپادشاهی تایلند در تهران اضافه کرد: در این راستا تایلند به ایران برنج و ایران هم نفت خود را به کشور ما صادر می‌کند و این نشان‌دهنده‌ی این است که هر دو کشور به هم نیازمندند.

سریتانگوس ادامه داد: ایران و به خصوص استان لرستان محصولات و مواد غذایی‌ای دارد که تایلند فاقد آن است و همین‌طور بالعکس. هر دو کشور باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف یکدیگر استفاده کند.

وی افزود: در ایران «بادام»، «گیلاس» و «کیوی» وجود دارد که در تایلند بسیار گران است، هم‌چنین در ایران پسته وجود دارد که امکان کشت آن در تایلند نیست؛ در حالی‌که در تایلند «موز» تولید می‌شود که ایران ندارد، همین موارد می‌تواند زمینه‌ی تبادلات اقتصادی را فراهم کند.

وی هم‌چنین گفت: هم‌اکنون برنج تایلند به ایران صادر می‌شود که این نوع برنج یکی از انواع مختلف برنج تولید تایلند است؛ چرا که استفاده از برنج‌های چسبنده با ذائقه‌ی ایرانیان هماهنگ نیست.

سفیر پادشاهی تایلند در تهران یادآور شد: برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی در دو کشور به تبادل هیأت‌های اقتصادی نیازمندیم در این باره ضروری است اعضای اتاق خرم‌آباد با اعضای اتاق تایلند دیدار داشته باشند تا بتوانند از نزدیک با توانمندی‌های همدیگر آشنا شده و فعالیت‌های اقتصادی خود را گسترش دهند.

سریتانگوس به مشکلات ارتباطات اقتصادی بین کشورها اشاره کرد و گفت: از جمله‌ی این مشکلات می‌توان از تبادل بین بانکی نام برد که البته برای رفع این معضل معامله‌ی کالا به کالا را پیشنهاد می‌کنم که در این صورت نیازی به جابجایی پول نیست.

وی ادامه داد: بعضی از مشکلات موجود را تایلند و برخی دیگر را شما می‌توانید برطرف کنید. هم‌اکنون باید روی برقراری ارتباط نزدیک و تبادل هیأت‌های تجاری تمرکز کرد.

سفیرپادشاهی تایلند در تهران بر شناسایی مشکلات و یافتن راه‌حل مناسب برای مرتفع کردن آن‌ها تأکید کرد و گفت: مهم‌تر از آن این است که اراده کنیم و بعد به فکر راه چاره باشیم.

سریتانگوس علاوه بر سرمایه‌گذاری اقتصادی به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تایلند و لرستان اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه‌ی روابط توریستی و گردشگری می‌توان از ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری و زمین‌های حاصل‌خیز لرستان استفاده کرد.