به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ جعفر بدری در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لرستان که در اتاق لرستان برگزار شد اظهار کرد: باید اراده جدی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی وجود داشته باشد و قابل قبول نیست که سازمان‌های مختلف مانع تولید شوند.

وی ادامه داد: نباید بخش‌های مختلف برای دریافت مطالباتشان از واحدهای تولیدی دارای مشکل اقدام به خرد کردن آنها کنند.

بدری عنوان کرد: اکنون واحدهای تولیدی به دلایل مختلفی همچون قدیمی بودن فناوری و یا مشکل مدیریتی با چالش مواجه هستند که باید با انجام راهکارهای مختلف شرایط را برای برطرف کردن این موانع مهیا کرد.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در گذشته اقدامات مختلفی برای حل مشکلات پارسیلون انجام شد، اما به نتیجه نرسید و خوشبختانه اکنون با ارائه راهکار مناسب مشکلات کارگری این کارخانه برطرف شده‌اند و انتظار می‌رود با توجه زیان‌ده بودن سیمان دورود مسئولان و مدیران کارخانه زمینه را برای احیای مجدد این واحد تولیدی مهیا کنند.

وی افزود: معتقدیم برخی از اعتراضات نسبت به نحوه محاسبه سود و جرایم بانکی درست است و باید به صورت دقیق این موضوعات بررسی شوند.

بدری خاطر نشان کرد: کمیته‌ای تشکیل می‌شود تا بتوان به صورت دقیق موضوعات و اختلاقات مربوط به تامین اجتماعی و مالیاتی واحدهای تولیدی را بررسی و مورد آنها تصمیم‌گیری کند.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: باید بانک‌ها در صورتی که مالک واحد تولیدی شرایط را برای ادامه فعالیت نداشته باشد، هنگامی که مطالباتشان به حد مطلوبی رسید با فروش محل طرح و یا سایر املاک به صورت کامل اقدام به اخذ مطالبتشان کرده و نباید پس از افزایش بیش از حد مطالبات و جرائم اقدام به دریافت طلب خود کنند.