به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان، جلسه کمیسیون عمران و خدمات فنی، مهندسی اتاق بازرگانی استان با دستورکار بررسی صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان و همچنین نقش مهندسین در توسعه پایدار با ریاست سیدرضا رزاز رئیس این کمیسیون برگزار شد.

نسیم دارایی عضو کمیسیون عمران و خدمات فنی _ مهندسی اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه کشور عمان به عنوان یکی از کشورهای دریافت خدمات مهندسی می‌تواند مقصد خوبی برای صدور این خدمات باشد، اظهار داشت: مهندسین می‌توانند به دو روش (جاب آفر و جاب سیکر) ویزای کاری خود را در کشور عمان اخذ و شغل موردنظر را پیدا کنند، موسسات کاریابی و سایت‌های بین‌المللی نیز در این زمینه می‌توانند به مهندسان و صادرات خدمات آن‌ها کمک کنند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان خبر داد و افزود: حضور در چنین کارگاه‌ و رویداد مهم زمینه تامین رشد و اعتلای مهندسی را فراهم می‌کند.

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه پایدار

در ادامه این جلسه حامد کاکاوندی عضو این کمیسیون به نقش جامعه مهندسی در توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه شهر خرم‌آباد تاکنون در زمینه توسعه پایدار اقدام موثری انجام نداده است و زیرساختی برای این موضوع در استان لرستان وجود ندارد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با توسعه پایدار را برای جامعه مهندسی لرستان ضروری دانست و عنوان کرد: دوره‌های مدنظر با محوریت اعضای نظام مهندسی استان در قالب پنج پارت برگزار خواهند شد.

آشنایی با توسعه پایدار: برنامه‌ریزی و رویکرد کشوری

برنامه‌ریزی توسعه پایدار: مقصدهای بوم‌گردی در ایران
توسعه پایدار شهری بر مبنای رشد هوشمند

گردشگری، رونق اقتصادی و توسعه پایدار

توسعه پایدار: تاب‌آوری شهری بر مبنای رشد تورمی ، پنج پارت دوره‌های آموزشی توسعه پایدار می‌باشند که قرار است در فواصل کوتاه در راستای بهره‌مندی مهندسین استان لرستان برگزار شوند.