در اتاق خرم‌آباد بررسی شد؛

جلسه ایجاد هماهنگی میان اعضای کمیسیون حل اختلاف مالیاتی

جلسه ایجاد هماهنگی میان اعضای کمیسیون حل اختلاف مالیاتی در کمیسیون بانک، بیمه و مالیات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برگزار گردید.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این جلسه با اشاره به اینکه بحث تشکیل کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی در قانون وجود دارد و جلساتی هم تشکیل شده است، اظهار داشت: البته بعضاً از دید فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های استان ممکن است این‌طور تصور شود که جلسات این کمیسیون تشریفاتی است و به نتایج مطلوبی منجر نشده است.

حسین سلاح‌ورزی گفت: به نظر می‌رسد در راستای رفع این نوع نگرش، برگزاری جلسات آسیب‌شناسی و البته کارشناسی برای شناسایی مشکلات ضروری است.

وی تصریح کرد: به هر حال بر اساس وظایف و تکالیفی که در ماده 75 قانون برنامه پنجم و همچنین قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار به عهده‌ی اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی گذاشته شده، پایش و پیگیری موانع کسب و کار را به منظور ایجاد زمینه‌ی تسهیل و بهبود روش‌ها و پارامترها انجام دهد و تلاش می‌کنیم رسیدن به بخشی از این اهداف را در برگزاری چنین جلساتی پیگیری نماییم. 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تأکید کرد: البته این مسأله خاص استان لرستان نیست و در سراسر کشور بحث‌های گسترده‌ای در مورد آن شده است.

حسین سلاح‌ورزی با تأکید بر این‌که متأسفانه در سال‌های اخیر بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده همواره از حیث توسعه‌ی اقتصادی لرستان جایگاه مناسبی نداشته است، افزود: ما اعتقاد داریم در شرایطی که درآمد سرانه لرستان نصف نُرم درآمد کشور است، تولید ناخالص داخلی استان هم همین وضعیت را دارد؛ از نظر رتبه‌بندی توسعه‌یافتگی در بین استان‌های کشور جایگاهی بهتر از بیست‌وهفتم یا بیست‌وهشتم نداریم و از سوی دیگر از نظر نرخ بیکاری آمار همین استان بیش از دو برابر نُرم کشوری را نشان می‌دهد و تازه در حوزه‌ی جوانان وضعیت از این هم بدتر است؛ اگر از نظر تحقق درآمدهای مالیاتی هم مثلاً نصف نُرم کشوری محقق شود، فاجعه‌ای رخ نداده است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: حرف ما این است که باید همه‌ی ابعاد مسأله با هم دیده شود و نه نگاه جزیره‌ای باعث شود که هر کدام از دستگاه‌ها تنها و تنها از زاویه‌ی خودش ماجرا ببیند و با سایر ابعاد هم کاری نداشته باشد.

وی افزود: به هر حال در همه‌ی شرایط می‌شود با تساهل و تسامح به دنبال ایجاد تعامل مثبت و سازنده بود و با دیدی همه‌جانبه‌نگر به مسائل پرداخت تا به واسطه‌ی این تعامل امکان توسعه‌ی سرمایه‌گذاری و اشتغال فراهم آید؛ چرا که امروز رفع بسیاری از مشکلات موجود، در گرو حل شدن چالش‌ها و مشکلات حوزه‌ی اقتصاد و مشخصاً تولید و اشتغال است.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در این جلسه مقرر شد جلسات کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی بر اساس یک برنامه‌ی زمانی از قبل تعیین شده برگزار شوند تا امکان حضور همه‌ی اعضا در آن فراهم شود.