در نشست فعالان اقتصادی لرستان و منتخب خرم‌آباد در مجلس مطرح شد؛

تعامل پایدار اتاق با نمایندگان مجلس یک ضرورت انکار ناشدنی است

فعالان اقتصادی لرستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با منتخب مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی نشست مشترک برگزار کردند.

 

IMG_5105.JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در این نشست به تجربه‌ی هم‌اندیشی اتاق با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگرچه عمر این ارتباط مستقیم و مستمر تنها یک سال بود، اما تجربه بسیار خوبی در زمینه‌ پیگیری مسائل و مشکلات بخش خصوصی بود و نقش “ملکشاهی‌راد” در آن دوره بسیار موثر بود.

حسین سلاح‌ورزی نسبت به تکرار آن تجربه‌ی موفق ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: در دوره‌ی گذشته هم که “ملکشاهی‌راد” در مجلس حضور نداشت، همواره پیگیر مشکلات فعالان اقتصادی بوده و انصافا در این زمینه از هیچ کمکی فروگذار نبوده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی به شرایط خاص حاکم بر اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد شکل‌گیری یک ارتباط و تعامل پایدار با نمایندگان استان در مجلس یک ضرورت انکار ناشدنی است که در قالب آن می‌توانیم نسبت به برطرف نمودن کارشناسانه مسائل و مشکلات استان خوشبین باشیم.

 

selah varzi hosein 2.JPG

 

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به فعالیت کمیسیون‌های تخصصی هفت گانه در اتاق خرم‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: این کمیسیون‌ها که عمدتا با حضور و فعالیت نخبگان و کارشناسان خبره در حوزه‌های تخصصی تشکیل شده‌اند، ظرفیت قابل توجهی هستند که می‌توان از توان کارشناسی‌شان در حوزه‌های اقتصادی و حتی اجتماعی استفاده کرد.

 

IMG_5110.JPG

 

سلاح‌ورزی به مساله اقتصاد مقاومتی هم گریزی زد و تصریح کرد: انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی می‌تواند یک فرصت ویژه برای لرستان باشد تا از آن برای یک جهش منحصر به فرد استفاده کنیم که لازمه‌اش همراهی همگانی است.

وی افزود: در همین راستا هم در سطح کلان و هم در سطح استان در اتاق بازرگانی پروژه‌هایی تعریف کرده‌ایم که در جای خودش قابل بررسی است.

 

IMG_5113.JPG

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به ضرورت تعامل و ارتباط دو سویه اتاق بازرگانی خرم‌آباد و نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان داشت: 14 کارگروه‌ در اتاق خرم‌آباد تدارک دیده شده تا به صورت تخصصی در هر کدام از آن‌ها مسائل مختلف استان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و در نهایت با حضور نمایندگان مجلس راهکارهای رفع آن‌ها تهیه شود.

 

IMG_5119.JPG

 

حسین سلاح‌ورزی افزود: برای فراهم شدن زمینه‌ی فعالیت موثر این کمیسیون‌ها، یک تقویم زمانی منظم تهیه می‌شود که بر اساس آن بتوانیم با آغاز به کار دور جدید فعالیت مجلس شورای اسلامی، از توان کارشناسان و همچنین نمایندگان استان در قالب این کارگروه‌های تخصصی به اهدافی که برای آن‌ها تعریف شده نائل آییم.

 

منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس:

متاسفانه نگاه مثبتی نسبت به نماینده مجلس وجود ندارد

منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی هم در این نشست با بیان اینکه در لرستان نگاه به نمایندگان مجلس مثبت نیست، اظهار داشت: این امر شاید به دلیل عملکرد نمایندگان در گذشته و یا اینکه عدم آگاهی از نوع عملکرد نمایندگان باشد.

 

malek shahi rad mohamadreza.JPG

 

وی با بیان اینکه با بیان اینکه بخشی از این نوع نگاه حقیقت دارد و بخشی نیز به دلیل نحوه انتخاب‌ها بر اساس طایفه است عنوان کرد: متاسفانه طایفه‌ها نقش‌آفرینان انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان هستند.

منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریانات سیاسی هیچ برنامه اقتصادی برای مردم ندارند، افزود: جریانات سیاسی جامعه برنامه مدونی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… ندارند.

 

IMG_5119.JPG

 

ملکشاهی‌راد با تاکید بر لزوم حرکت نمایندگان لرستان در مسیر توسعه استان تصریح کرد: باید همه پتانسیل نمایندگان در مسیر توسعه استان قرار گیرد و خوشبختانه نمایندگان این دوره از مجلس لرستان ویژگی‌های خوبی برای توسعه استان دارند.

وی به سابقه مدیریت تعداد قابل توجهی از نمایندگان منتخب لرستان کرد و گفت: در مسیر توسعه استان سابقه مدیریت و مدیر بودن بسیار اثربخش است؛ از همین رو به نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی نسبت به نمایندگان دور هشتم امیدوارتر هستم.

 

IMG_5137.JPG

 

منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان منتخب لرستان باید در تصویب قوانین مجلس تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشند، بیان داشت: گره‌هایی در مسیر توسعه استان وجود دارد که تنها از طریق تدوین قوانین رفع می‌شوند.

ملکشاهی‌راد با تاکید بر لزوم وحدت رویه بین نمایندگان منتخب لرستان بیان داشت: علیرغم تفاوت در خط فکری و سیاسی من با دیگر نماینده منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس، ما بر وحدت رویه اسرار داریم.

 

IMG_5125.JPG

 

وی با تاکید بر اینکه مطالبه مردم استان از نمایندگان نیز همدلی و همگرایی است گفت: امروز استان ما برای توسعه نیازمند به وحدت و همدلی نمایندگان است.

منتخب مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل فراکسیون زاگرس از سوی استان‌های زاگرس‌نشین عنوان کرد: این امر می‌تواند در تدوین و تصویب قوانین برای استان‌های زاگرس‌نشین در مجلس کمک فراوانی کند.

ملکشاهی‌راد با تاکید بر لزوم ارتباط مستقیم نمایندگان با کارگروه‌های تخصصی استان بیان داشت: در این راستا اتاق بازرگانی خرم‌آباد نقش مهمی در ایجاد این همکاری دارد.

 

IMG_5122.JPG

 

وی از تشکیل تیم‌های مطالعاتی در حوزه‌های مختلف استان خبر داد و گفت: این امر موجب می‌شود که ما بتوانیم در کمیسیون‌های مختلف مجلس به خوبی از حق مردم و استان دفاع کنیم.