رییس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان:

بیشتر واحدهای تولیدی استان مشکل فروش محصولات دارند

رییس‌کل دادگستری لرستان و رییس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان گفت: متاسفانه بیشتر واحدهای تولیدی لرستان مشکل فروش محصولات دارند و باید برای این مسأله فکر بشود.

 

IMG_7387.JPG

 

به گزارش روابط عمومی اتاق خرم‌آباد؛ جعفر بدری که در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان سخن می‌گفت، از رییس اتاق خرم‌آباد برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان قدردانی کرد.

وی به نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در مسیر خرم‌آباد ـ تهران برای جذب سرمایه‌گذاری در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در سالی که به شعار “اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل” مزین است، با کمک همه دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی لرستان، شرایطی را برای ادامه حیات و تولید رقابتی آن‌ها فراهم آوریم.

 

badri ja,far.JPG

 

رییس‌کل دادگستری لرستان در ادامه، عملکرد کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: این کمیته برای مرتفع کردن مشکلات واحدهای تولیدی‌یی که ناخواسته دچار بحران شده‌اند جلساتی را برگزار می‌کند که خوشبختانه تاکنون موفق عمل کرده است.

بدری تأکید کرد: باید در رابطه با تولید محصولات بی‌کیفیت با نام یک واحد معتبر که برای واحدهای تولیدی تهدید به شمار می‌آیند، چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان این‌که در قانون به حق مالکیت، برند و علائم تجاری توجه می‌شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی باید جلوی سوء‌استفاده‌ی سودجویان از نام شرکت‌های معتبر را بگیرد؛ چرا که این موضوع هزینه‌های تولیدی برای تولیدکننده ایجاد می‌کند.

 

IMG_7385.JPG

 

رییس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان از نبود بازار فروش به عنوان مشکل عمده واحدهای تولیدی استان یاد کرد و افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی استان با این‌که از نیروی انسانی فراوانی بهره می‌برند؛ اما یک نوبت کار می‌کنند و به همین منظور در قالب طرح اقتصاد مقاومتی مصوب شده است که به این واحدها پول تزریق شود تا بتوانند در دو نوبت کار کنند؛ ولی بیشتر این واحدها بازار مناسب برای فروش محصولات خود ندارند.

بدری یادآور شد: نبود بازار فروش محصولات سبب شده 9 میلیون متر پارچه در انبار کارخانه نساجی تلمبار شود. با فراهم کردن شرایط برای فروش محصول کارخانجات است که می‌توانند برای سرمایه در گردش کاخانه پول به دست آورند.

وی گفت: البته دولت برای بهبود شرایط واحدهای تولیدی در حال تلاش است و اقتصاد مقاومتی نیز در این زمینه یک فرصت به شمار می‌آید که مسئولان لرستان باید بتوانند برای تقویت واحدهای تولیدی استان از آن استفاده کنند.

 

IMG_7389.JPG

 

رییس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر این‌که بسیاری از واحدهای تولیدی استان در شرف ورشکستگی است، تصریح کرد: حکم ورشکستگی، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ لذا باید حمایت شوند. به عنوان مثال وضعیت کارخانه پارسیلون روز به روز بدتر شده و همه به این نتیجه رسیده‌اند که این کارخانه دیگر قادر به ادامه کار نیست.

بدری با ابراز تأسف از این‌که کارکنان کارخانه پارسیلون 8 ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، گفت: قرار است طلبکاران به نسبت سهام خود، شرکت را اداره کنند و بعید می‌دانم مشکل پارسیلون به این راحتی حل شود.

رییس‌کل دادگستری لرستان در خصوص مشکل شرکت “آجر کاشانه” کوهدشت نیز خطاب به رییس دادگستری این شهرستان گفت: حکم ورشکستگی این شرکت را به مرحله تجدید نظر برده تا به موضوع رسیدگی شود.

بدری اضافه کرد: اگر حکم ورشکستگی قطعی شد، دادگستری کوهدشت آن را باید زمانی اعلام کند که یک خریدار قوی‌تر از مالک قبلی برای شرکت آجر کاشانه باشد، تا بتواند کارخانه را احیا کند.

وی در رابطه با مشکل مجتمع عطرستان بروجرد نیز گفت: با وجود این‌که در کمیسیون ماده  100 رای تخریب این مجتمع صادر شده است، فعلاً کار تخریب آن متوقف شده تا شاید با شهرداری به توافق برسد.

 

رییس اتاق خرم‌آباد:

عملکرد چهارساله کمیته حمایت قضایی استان عالی است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم در این جلسه از مرتفع شدن بسیاری از مشکلات تأمین اجتماعی و بانکی واحدهای تولیدی لرستان در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان خبر داد.

 

selah varzi hosein.JPG

 

حسین سلاح ورزی اظهار داشت: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده که طی این مدت توانسته بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی استان را مرتفع نماید.

 

IMG_7391.JPG

 

وی بیشترین مشکل واحدهای تولیدی لرستان را مشکلات تأمین اجتماعی و بانکی عنوان کرد و بیان داشت: خوشبختانه این گرفتاری‌ها با حمایت همه‌جانبه رییس‌کل دادگستری استان و دادستان خرم‌آباد که به ترتیب ریاست و دبیری کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان را بر عهده دارند، رفع و رجوع شده است.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان از بدری رییس کل دادگستری استان و رازانی دادستان خرم‌آباد قدردانی و اضافه کرد: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان طی چهار سال گذشته موفق عمل کرده است که این موفقیت را مدیون این دو نفر هستیم.

 

دبیر کمیته حمایت قضایی لرستان:

مشکلات واحدهای شن و ماسه به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد

دادستان خرم‌آباد نیز در رابطه با مشکل شرکت شن و ماسه “خرگوش‌ناب” گفت: با وجود این‌که شرکت آب منطقه‌ای به منظور برداشت شن و ماسه از منطقه، مجوز برداشت برای این شرکت صادر نموده، اما بعد از گذشت یک سال مجوز را باطل کرده است.

 

razani saeid.JPG

 

سعید رازانی با بیان این‌که کارگاه و معدن واحد شن و ماسه “خرگوش‌ناب” نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای پلمپ شده است، تصریح کرد: با موافقت رییس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان برای بررسی مشکل این واحد با حضور مسئولان آب منطقه‌ای، سازمان صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست و منابع طبیعی جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد تا در صورت امکان مکان دیگری برای برداشت شن و ماسه این شرکت در نظر گرفته شود.

 

IMG_7396.JPG

 

وی از پرداخت تسهیلات بانکی برای برداشت شن و ماسه کوهی خبر داد و گفت: در چند منطقه از جمله “خرگوش‌ناب”، “پل باباحسین” و “کاکاشرف” واحدهای تولید شن و ماسه با مشکلاتی مواجه هستند و مشکلاتی ایجاد کرده‌اند که باید برای آن‌ها چاره‌جویی کرد.

رازانی در بخش دیگری از سخنان خود، به حضور مدیرعامل موفق شرکت “های‌لنت” در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری لرستان اشاره کرد و بیان داشت: عادت کرده‌ایم همواره در این جلسه پای صحبت‌های سرمایه‌گذاران و مدیران عامل شرکت‌هایی بنشینیم که دچار بحران و مشکلات عدیده هستند، اما این‌بار از مدیرعامل موفق شرکت “های‌لنت” نیز برای شرکت در این جلسه دعوت کرده‌ایم تا در مورد وضعیت کسب و کار و دلایل موفقیت‌اش بگوید.

 

IMG_7403.JPG