هادی‌چگنی مطرح کرد:

بهبود فضای کسب و کار از اولویت‌های مدیریت ارشد لرستان است

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: ارتقای سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار از اولویت‌های مدیریت ارشد لرستان است.

به گزارش “مهر”، علی هادی‌چگنی ظهر یکشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن در استان لرستان با بیان اینکه سهم ما از تولید ناخالص داخلی کشور 1.2 درصد است؛ در حالی‌که 2.3 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌ایم، اظهار داشت: همچنین سهم ارزش افزوده لرستان در حوزه‌ی صنعت و معدن کشور سه دهم درصد است.

وی با تأکید بر اینکه برای تولید ثروت و رونق لرستان راهی به جز حمایت از سرمایه‌گذار بخش خصوصی نداریم، عنوان کرد: در حال حاضر 70 تا 80 درصد وقت استاندار لرستان به بحث اشتغال و همچنین رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان اختصاص پیدا کرده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌ها بر عهده‌ی دولت است، بیان داشت: دولت جدید و همچنین مدیریت ارشد استان ایجاد این زیرساخت‌ها را در زمینه‌های مختلف در دستور کار قرار داده است.

چگنی عنوان کرد: اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند احداث سه راه‌آهن، آزادراه و طرح توسعه‌ی فرودگاه خرم‌آباد از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌های زیرساختی از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در استان در دست اجر هستند گفت: همچنین هم‌اکنون 13 سد در استان در دست احداث است که در سفر اخیر هیأت دولت به لرستان اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از سه سد از این تعداد طی سال‌های 93 و 94 اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان با اشاره به برنامه‌های در دستور کار مدیریت ارشد استان برای ارتقای فضای کسب و کار در استان گفت: همچنین تلاش برای جذب سرمایه‌گذار جدید در استان نیز یکی دیگر از اقدامات در دستور کار مدیریت ارشد استان است.

چگنی اولویت مهم مدیریت ارشد استان را تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: همچنین حمایت از سرمایه‌گذاری فعلی برای تثبیت اشتغال و تداوم آن نیز از دیگر اولویت‌های مدیریت ارشد استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مصارف بانکی لرستان بیش از دو برابر منابع بانکی استان است، افزود: در سفر اخیر دولت به استان هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح‌های بزرگ تولیدی و صنعتی استان در نظر گرفته شد.