حسین سلاح‌ورزی در همایش اقتصاد مقاومتی:

باید فکری به حال مازاد محصولات کشاورزی لرستان کنیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش صادرات استان نسبت به سال گذشته گفت: باید باید فکری به حال 800 هزار تن مازاد محصولات کشاورزی استان کنیم.

 

ura2_img_9313.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ حسین سلاح‌ورزی که در همایش اقتصاد مقاومتی(صادرات، توسعه‌ پایدار) سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت موضوع صادرات در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امروز در حوزه‌ی کشاورزی استان با 800 هزار تن مازاد محصولات مواجه هستیم که ضروری است برای آن فکری کنیم.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر به دلایل مختلف تنها حدود 7 درصد از مازاد محصولات کشاورزی لرستان صادر می‌شود.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: اگر بتوانیم میزان صادرات محصولات کشاورزی استان را به رقم 200 هزار تن در سال برسانیم، شاهد تحول جدی در اقتصاد لرستان خواهیم بود که ثمرات آن را همگی خواهیم دید.

 

ssbu_img_9311.jpg

 

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان به اهمیت موضوع صادرات و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی و اصل درون‌زایی و برون‌گرایی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: آمارها و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در 9 ماهه‌ی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حوزه‌ی صادرات با رشد قابل‌توجهی مواجه بوده‌ایم که جای قدردانی دارد.

 

jiqn_img_9365.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه این میزان افزایش نسبت به رقم صادرات کشور در سطح ملی بسیار قابل توجه است، عنوان داشت: امسال در 9 ماهه‌ی اول سال 152 میلیون دلار صادرات در استان لرستان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش حدود 36 درصدی را نشان می‌دهد.

نایب‌رییس اتاق ایران افزود: این اتفاق مبارک در حالی رخ داده که کشور به واسطه‌ی تحریم‌ها درگیر مشکلات مالی فراوانی بوده است، و این به معنای تحقق بحث اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

 

1mw2_salahvarzi._hosein.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ همایش اقتصاد مقاومتی با موضوع صادرات، توسعه پایدار توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان با همکاری سازمان بسیج مهندسی صنعتی استان در سالن اجتماعات اتاق برگزار گردید.