در سفر هیأت تجاری اقتصادی لرستان رخ داد؛

انعقاد قرارداد همکاری‌های اقتصادی بین لرستان و “اسمالِنسک” روسیه

در آخرین مرحله از سفر هیأت تجاری اقتصادی لرستان به کشور روسیه، قرارداد همکاری‌های تجاری-اقتصادی بین استان‌های لرستان و     روسیه به امضا رسید.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در جریان سفر چهار روزه‌ی هیأت تجاری اقتصادی لرستان به روسیه، تفاهم‌نامه‌ای با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان و “اوستروفسکی” استاندار “اسمالِنسک” روسیه به امضای حسین سلاح‌ورزی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد و “ولادیمیر پتروویچ آرخیپِنکوف” رییس اتاق بازرگانی “اسمالنسک” رسید.

 

photo 1.JPG

 

بنا بر این گزارش؛ در این جلسه که علاوه بر استاندار لرستان و رییس‌کل دادگستری لرستان؛ رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان جهاد کشاورزی لرستان هم حضور داشتند، ضمن ارائه‌ی نکات و مطالبی در خصوص توانمندی‌های لرستان، اعضای هیأت لرستانی، با مدیران متناظر روسی و همکار خود دیدار و گفتگو کردند.

گفتنی است در همایش همکاری‌های اقتصادی دو استان، تجار و مدیران صنعتی حاضر در هیأت لرستانی با حدود 40 نفر از مدیران شرکت‌ها و فعالان اقتصادی روسی دیدار و گفتگو کردند.

 

jalase roasa otagh (2).JPG

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛  در این همایش رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد ضمن قدردانی از استقبال صمیمانه‌ی استاندار و رییس اتاق “اسمالِنسک”، در خصوص توانمندی‌های استان لرستان در زمینه‌های مختلف و ظرفیت‌های صادراتی این استان و چگونگی فراهم شدن امکان ارتباطات و مراودات دو جانبه توضیحاتی ارائه نمود.

 

jalase roasa otagh (3).JPG

 

“آرخیپِنکوف” رییس اتاق “اسمالِنسک”  نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر هیأت تجاری اقتصادی لرستان و اعلام تمایل در زمینه‌ی خرید محصولات این استان اظهار امیدواری کرد این سفر نقطه‌ی شروع فعالیت‌ها و تعاملات میان دو استان باشد و تجار و فعالان اقتصادی روسی نیز بتوانند در آینده‌ی نزدیک از لرستان دیدار نمایند.    

بر پایه‌ی همین گزارش؛ پس از سخنان رؤسای اتاق‌های خرم‌آباد و “اسمالِنسک”؛ مذاکرات تخصصی و موضوعی بین فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های دو طرف آغاز شد و تا دو ساعت به طول انجامید.

jalase roasa otagh (1).JPG