سلاح‌ورزی تأکید کرد:

ضرورت جدیت بیشتر برای بهره‌مندی صنایع لرستان از تسهیلات صندوق توسعه ملی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد بر ضرورت جدیت بیشتر برای بهره‌مندی صنایع لرستان از تسهیلات صندوق توسعه ملی تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مستمر استاندار لرستان و موافقت معاون رییس‌جمهور و ابلاغ هیأت‌عامل صندوق توسعه ملی مبنی بر عدم محدودیت لرستان در استفاده از منابع این صندوق، متأسفانه تاکنون فرایند بهره‌مندی صنایع و واحدهای تولیدی استان از این تسهیلات، فرایند راضی‌کننده‌ای نبوده است.

وی افزود: از آنجایی که دولت و هیأت‌عامل صندوق توسعه ملی به صورت کتبی اعلام نموده‌اند که نرخ سود تسهیلات اعطایی این صندوق برای بنگاه‌های اقتصادی لرستان به میزان قابل ملاحظه‌ای از سایر نقاط کشور کمتر بوده و علاوه بر آن، هیچ محدودیت و یا سهمیه‌ای برای واحدهای تولیدی لرستان وجود ندارد؛ با این حال روند معرفی و استفاده از این فرصت‌ها بسیار کند و غیرقابل قبول بوده است.

سلاح‌ورزی اظهار داشت: این در حالی است که بانک‌ها توان وام‌دهی از منابع داخلی خود را نداشته و از طرفی نرخ بهره و سود تسهیلات مربوط به منابع داخلی بانک‌ها بسیار بالا و غیرقابل توجیه برای واحدهای تولیدی استان است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان تأکید کرد: به نظر می‌رسد تنها راه و مسیر اخذ تسهیلات برای طرح‌های ایجادی، توسعه‌ای و حتی سرمایه‌درگردش برای واحدهای اقتصادی لرستان با نرخ سود مناسب، استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد تصریح کرد: عدم استفاده از امتیازات اعطا شده به لرستان، یکی از مصادیق بارز فرصت‌سوزی تلقی شده و از این جهت مدیران دستگاه‌های اجرایی و یانک‌ها باید جدیت و همت بیشتری به خرج دهند.