استاندار لرستان در همایش اقتصاد مقاومتی:

امیدواریم اقتصاد مقاومتی خلاء اصل 44 را پُر کند

استاندار لرستان در همایش اقتصاد مقاومتی(صادرات، توسعه پایدار) گفت: اصل 44 قانون اساسی می‌توانست باعث دگرگونی اقتصاد کشور شود که این گونه نشد و امیدواریم اقتصاد مقاومتی خلاء اصل 44 را پُر کند.

 

jjqx_img_9360.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق لرستان؛ هوشنگ بازوند با اشاره به اجرای ضعیف سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: متاسفانه در این اصل اموال دولت دوباره به دولت و تفکر دولتی واگذار شد و از این رهگذر چیزی عاید کشور نشد.

بازوند با ابراز امیدواری نسبت به این که اقتصاد مقاومتی خلاء اصل 44 را پُر کند، افزود: تنها، زمانی این اتفاق می‌افتد که اقتصاد مقاومتی تبدیل به گفتمان مردمی شود و نقش بسیج در این مسیر بسیار مهم و پُررنگ است.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی مورد نقد و بررسی همه‌ی کارشناسان و نخبگان قرار گرفته و چکش‌کاری شده است، گفت: بعد از انقلاب تنها موردی که همه‌ی ارکان نظام در مورد آن اجماع دارند، همین اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

 

3yiz_houshang_bazvand_(1).jpg

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ماحصل این اجماع، ابلاغ 24 اصل از سوی مقام معظم رهبری بوده است، عنوان داشت: 11 اصل از این اصول 24 گانه، بر مردمی بودن اقتصاد تاکید دارد.

هوشنگ بازوند با تاکید بر اصل درون‌زا و برونگرا بودن اقتصاد بیان داشت: متاسفانه هنوز تولید کالا در کشور و استان بر اساس نیازسنجی بازار صورت نمی‌گیرد و لازم است همه دست به دست هم بدهیم و این ایرادات جزیی را برطرف نماییم.

بازوند با تاکید بر اینکه سرمایه جریان سیالی است که راه خودش را پیدا می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه هنوز نسبت به سرمایه‌گذار تفکر خوبی وجود ندارد.

وی به نامه‌ی امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: چرا ما توصیه‌های حضرت علی به مالک اشتر را در مورد بازرگانان و تولیدکنندگان الگوی خودمان قرار نمی‌دهیم؟

 

q20_img_9317.jpg

 

هوشنگ بازوند در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم برطرف نمودن موانع سر راه بخش خصوصی اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه به سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیاردتومانی در سال نیازمندیم؛ این در حالی است که از سال‌های گذشته هم با مشکلات و مطالباتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه استان لرستان 20 سال در زیرساخت‌ها عقب است، تاکید کرد: امروز باید هم به دنبال تقویت زیرساخت‌ها باشیم و هم سرمایه جذب نماییم و کار دشواری در پیش داریم.

استاندار لرستان با بیان اینکه با وجود مشکلاتی که در حوزه‌ی زیرساخت‌ها داریم، نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید سرمایه جذب کنیم،   گفت: برداشتن موانع توسعه و پیشرفت، هزینه دارد و روزی نسلی از لرستان باید این هزینه را پرداخت کند.

 

s8y5_houshang_bazvand_(2).jpg

 

هوشنگ بازوند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود بر سر راه توسعه‌ی استان، وضعیت انباشت سرمایه در بانک‌هاست.

وی افزود: امروز 40 درصد منابع استان در اختیار بانک‌های خصوصی است که فقط 19 درصد آن را توانسته‌ایم در حوزه‌ی توسعه‌ی استان به کار بگیریم.

استاندار لرستان تصریح کرد: علی‌رغم همه‌ی مشکلات ناامید نیستیم و معتقدیم شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان وجود دارد و ضروری است حضور صنعتگران و فعالان اقتصادی را تقویت کنیم که اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم بگوییم در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌ایم. 

 

 

plm6_houshang_bazvand_(3).jpg