رییس اتاق خرم‌آباد:

امکان افزایش صادرات غیرنفتی لرستان وجود دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: با توجه به شرایط و امکاناتی که در لرستان مهیاست، امکان افزایش صادرات غیرنفتی این استان وجود دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ حسین سلاح‌ورزی اظهار داشت: با توجه به مازاد محصولات کشاورزی و مزیت‌های نسبی قابل‌توجه در حوزه‌های مواد معدنی و سنگ ساختمنی در صورت انجام هماهنگی‌های لازم، امکان توسعه و افزایش صادرات غیرنفتی استان لرستان فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به وجود حدود 800 هزارتُن محصولات کشاورزی مازاد سالیانه از قبیل محصولات باغی، سیفی‌جات، سبزیجات و حبوبات و غلات در استان لرستان، افزود: در شرایطی که علاوه بر رعایت شرایط صادراتی از قبیل سالم بودن و استاندارد بودن این محصولات، بسته‌بندی مناسب، بازاریابی و بازار-رسانی به موقع نیز مورد توجه قرار گیرد، می‌توان با صادرات بخش قابل‌توجهی از این تولیدات، ارزش افزوده مناسبی را به استان وارد نمود.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: وجود بخش عمده‌ای از ذخائر و معادن سنگ‌های ساختمانی جهان در لرستان و فعالیت تعدادی از سنگ‌بری‌های مدرن صادراتگرا، زمینه‌ی مناسبی را برای افزایش صادرات این رده از مصالح ساختمانی به وجود آمده است.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان عنوان داشت: همچنین وجود معادن و کارخانجات خُردایش و دانه‌بندی مواد معدنی از جمله کربنات کلسیم، تالک، فلدسپات سیلیس و آهک ضرورت برنامه‌ریزی برای صادرات این محصولات را پُر اهمیت نموده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به برنامه‌های اتاق بازرگانی خرم‌آباد برای تحقق این امر اشاره کرد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های جدی این اتاق، ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات برای برندسازی، بازاریابی و بازار-رسانی تولیدات و محصولات دارای مزیت استان لرستان از جمله سنگ‌های ساختمانی و مواد معدنی و محصولات کشاورزی است.