هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان:

امسال برای ایجاد  25 هزار شغل در استان لرستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم

استاندار لرستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان گفت: امسال برای ایجاد  25 هزار شغل در استان لرستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

aet_img_2974.jpg

 

به گزارش روابط عمومی اتاق لرستان؛ هوشنگ بازوند با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال و تولید در استان تشکیل شده است، اظهار داشت: برای تحقق اشتغال وعده داده شده در سال جاری نیازمند انجام بیش از شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.

وی افزود: باید ساز و کارهای تحقق این میزان سرمایه‌گذاری را با استقبال از سرمایه‌گذاران و برداشتن موانع سد راه آن‌ها فراهم نماییم.

 

wcar_houshang_bazvand.jpg

 

بازوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یک گفتمان علمی است که در بوته‌ی نقد و بررسی قرار گرفته و چکش‌کاری شده است.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان عنوان داشت: اقتصاد مقاومتی همانند یک چتر عمل می‌کند که مقبول همگان است و می‌خواهند زیر این چتر در راستای توسعه‌ی کشور گام بردارند.

 

5iwy_img_2999.jpg

 

هوشنگ بازوند تصریح کرد: کمتر پیش آمده که همه‌ی قوا و بخش‌های مختلف کشور روی مسأله‌ای اجماع داشته باشند که خوشبختانه در مورد اقتصاد مقاومتی چنین است و این اجماع یک فرصت محسوب می‌شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه این فرصت نباید از بین برود، خاطرنشان ساخت: اساس اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سند تولید و اشتغال استان تهیه شده که در آن سهم هر شهرستان مشخص شده است.

 

hb8w_img_3002.jpg

 

بازوند با تاکید بر اینکه عمده‌ی کار به عهده‌ی مردم و بخش خصوصی است، گفت: لازمه‌ی اشتغال، تولید ثروت و سرمایه‌گذاری است که بر همین اساس ضروری است موانع این امر را برطرف نماییم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بخشی از این موانع و مشکلات مربوط به دولت است که باید برطرف شوند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی‌شان از مدیران انقلابی یاد کردند، امروز مدیر انقلابی و کارآمد کسی است که بتواند شرایط ایجاد اشتغال را فراهم نماید و در واقع تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری باشد.

 

kqiy_img_3005.jpg

 

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با اشاره به بهبود شاخص‌های کسب و کار لرستان بیان داشت: این امر نشان از توجهی دارد که در این مدت به فضای کسب و کار استان شده  است.

هوشنگ بازوند به امضای 22 هزار میلیارد تفاهم‌نامه در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: از این مقدار، حتی اگر 20 درصد نهایی شود، تاثیر بسیار خوبی بر روند توسعه‌ی استان خواهد داشت و نقطه‌ی امید خوبی است.

 

zy0e_img_3006.jpg

 

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی برای دستیابی به صادرات 28 درصدی در سال جاری گفت: در سال گذشته برای 5/12 درصد برنامه‌ریزی کرده بودیم که در نهایت به رشد 25 درصدی در این حوزه نائل شدیم.

 

rw1z_img_3010.jpg

 

بازوند در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت موضوع گردشگری و نقش آن در توسعه‌ی استان عنوان داشت: اگر زیرساخت‌ها و شرایط را فراهم کنیم، سرمایه‌گذاری خودبخود صورت می‌گیرد.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان افزود: باید سود گردشگری در جیب و سفره‌ی مردم خودش را نشان بدهد؛ تنها در این صورت است که گردشگری رونق می‌گیرد.

 

u0r_img_3016.jpg

 

رییس اتاق لرستان:

باید به دنبال مطالبات مشترک‌مان با سایر استان‌ها باشیم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان هم در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی و گشایش مرکز توسعه‌ی رقابت‌پذیری کسب و کار در اتاق لرستان گفت: این اتفاق برای اولین بار است که در لرستان رخ می‌دهد و بناست در آن ارزیابی رقابت‌پذیری در سطح بنگاه‌های کسب و کار و همچنین اندازه‌گیری و پایش شاخص‌های مختلف صورت گیرد.

 

zm1d_hosein_slahvarzi2.jpg

 

حسین سلاح‌ورزی با بیان اینکه امیدواریم افتتاح این مرکز به افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در لرستان کمک نماید، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در زمینه‌ی شاخص‌های فضای کسب و کار، جایگاه استان لرستان بهبود قابل توجهی داشته است.

 

okc_img_3023.jpg

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم ارائه‌ی طرح تسریع توسعه‌ی استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: باید بر اساس یک جمع‌بندی و همراهی و همفکری و هم‌افزایی بتوانیم با چند استان دیگر مطالبات‌مان را به صورت مشترک دنبال کنیم.

سلاح‌ورزی به وضعیت استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: مسئولان این استان با ارائه‌ی طرحی از مقام معظم رهبری خواسته‌اند نگاه ویژه‌ای به این استان شود تا با کمک آن بتوانند توسعه‌نیافتگی این استان را جبران نمایند و بر اساس آن توانسته‌اند تسهیلات ویژه‌ای دریافت نمایند.

 

395v_img_3033.jpg

 

نایب‌رییس اتاق ایران بیان داشت: ما هم می‌توانیم با همراه ساختن چند استان دیگر که وضعیتی مشابه وضعیت لرستان دارند، مطالبات‌مان را به صورت مشترک و بر اساس یک طرح کارشناسی‌شده دنبال نماییم.

حسین سلاح‌ورزی عنوان داشت: در حوزه‌ی گردشگری هم چند استان با محوریت اصفهان توانسته‌اند با ایجاد مثلث گردشگری، ظرفیت و منافع مشترکی را تعریف نمایند که دستاوردهای خوبی داشته است.

 

7ono_img_3082.jpg

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان خاطرنشان ساخت: ما هم می‌توانیم با همراهی استان‌هایی چون همدان، خوزستان و کرمانشاه نسبت به احیاء مسیر شاهی اقدام نماییم و منافع مشترکی را بر اساس ظرفیت‌های گوناگون این استان‌ها در حوزه‌ی گردشگری دنبال نماییم.

 

ff0t_img_3109.jpg

 

سلاح‌ورزی همچنین در این جلسه با اشاره به بدهی‌های انباشته‌شده‌ی واحدهای تولیدی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته متاسفانه به دلیل مشکلاتی که خارج از حیطه‌ی اختیار خودشان بوده است، در تله‌ی بدهی‌های بانکی افتاده‌اند که علی‌رغم بهبود نسبی کسب و کارشان نتوانسته‌اند از تله‌ی بدهی‌های انباشته‌شده‌ی گذشته خارج شوند که ضرری است برای آن‌ها هم فکری اساسی شود.

 

sruh_img_3017.jpg

 

orqj_img_3019.jpg