به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی لرستان ؛ مرضیه قنبریان در جلسه کمیته تدوین برنامه صادرات محصولات کشاورزی لرستان که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد ؛ با اشاره به اهمیت نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای صادران محصولات کشاورزی استان، گفت: سال ۹۳ در استان پروانه‌هایی در این خصوص صادر کردیم که اعتبار آنها یک ساله بود اما در دو سال اخیر علیرغم برگزاری جلسات متعدد با سازمان جهاد کشاورزی به نتیجه‌ای در این خصوص نرسیدیم.
مدیر کل سازمان استاندارد افزود: نشان حد مجاز آلاینده‌ها باید توسط سازمان استاندارد صادر شود و دیگر مراجع صلاحیت در این خصوص ندارند.
قنبریان عنوان کرد: با توجه به ظرفیت لرستان در تولید محصولات زراعی، باغی، گلخانه‌ای و قارچ‌های خوراکی می‌توان با ارائه نشان حد مجاز آلاینده‌ها بر روی این محصولات و اخذ کد ۱۶ رقمی، آنها را صادر کنیم.
مدیرکل سازمان استاندارد لرستان با تاکید بر لزوم رفع موانع صادرات در استان تصریح کرد: یکی از الزامات اخذ کد ۱۶ رقمی و نشان حد مجاز آلاینده‌ها، بسته بندی محصولات است.
وی ادامه داد: اگر بسته‌بندی محصولات در استان به صورت استاندارد انجام شود و نشان حد مجاز آلاینده‌ها و کد ۱۶ رقمی را برای آنها بگیریم، می‌توانیم آن محصولات را صادر کنیم.
قنبریان گفت: پیشنهاد می‌شود که در وهله اول یکی از محصولات استان به عنوان نمونه در این پروسه قرار گیرد و بعد آن محصول به عنوان الگویی برای بقیه محصولات واقع شده تا بتوانیم از ظرفیت تولید محصولات استان به خصوص در بخش‌های کشاورزی در جهات توسعه استفاده کنیم.

#اتاق_بازرگانی_لرستان
????????
?? https://t.me/joinchat/AAAAAEEpeV5kTz1AdSYWVw