نایب‌رییس اتاق خرم‌آباد:

افزایش  صادرات غیر نفتی مستلزم برطرف شدن چالش‌ها این حوزه است

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد در جلسه کمیسیون صنعت و معدن با اشاره به اینکه تاکنون به دلیل مشکلات سرمایه‌گذاری و سیاست‌های خصوصی‌سازی به خوبی از زیرساخت‌ها استفاده نشده است، گفت: امیدورایم با هماهنگی، اتحاد و همدلی تمام ارگان‌ها در جهت فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، گام مؤثری برداشته شود.

 

fqbg_img_5883.jpg

 

به گزارش روابط‌عمومی اتاق خرم‌آباد؛ محمد خاکی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها در حوزه صنعت و معدن می‌تواند محقق‌کننده اقتصاد مقاومتی باشد، اظهار داشت: در این مسیر، کمیسیون صنعت و معدن اتاق خرم‌آباد نسبت به سایر کمیسیون‌ها نقش مؤثرتری دارد.

 

kk_mohamad_khaki.jpg

 

وی افزود: از جمله شاخصه‌ها و مؤلفه‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده، افزایش صادرات غیرنفتی است که البته حوزه صادرات استان چالش‌های خاص خودش را هم دارد.

 

28rr_img_5884.jpg

 

خاکی؛ ثابت بودن نرخ‌های صادراتی، افزایش هزینه‌ها و مشکلات در حوزه گمرک را از جمله‌ی این چالش‌ها برشمرد.

 

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق خرم‌آباد:

هنوز حرکت مثبتی برای حل مشکلات مالی واحدهای صنعتی صورت نگرفته است

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد هم در این جلسه با تاکید بر سه مبحث عارضه‌یابی واحدهای صنعتی، بهره‌وری و افزایش تولید واحدها و همچنین عارضه‌یابی صادرات، اظهار داشت: متاسفانه در استان لرستان هنوز هنوز حرکت مثبتی برای حل مشکلات مالی واحدهای صنعتی صورت نگرفته و متأسفانه بدهی‌های واحدهای صنعتی رو به افزایش است.

 

mprn_ahmad_mousavi.jpg

 

سید احمد موسوی به پیشنهادات ارائه‌شده برای حل مشکلات واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت:  یکی از راه‌حل‌ها این است که برای واحدهای فعال و نیمه‌فعال که نمی‌تونند از تسهیلات استفاده کنند، معوقات و چک‌های برگشتی لحاظ نشود و همچنین ارائه تسهیلات و درستی و نادرستی ارائه آن به خود واحدهای صنعتی واگذار شود.

 

50oq_img_5877.jpg

 

وی افزود: بررسی علل رکود و توقف واحدهای تولیدی، پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال، چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان و تأمین اجتماعی و بخشودگی جرایم همچنان مسائلی هستند که در دستورکار کمیسیون صنعت و معدن اتاق خرم‌آباد قرار دارند.